انگلیس پایتخت کلاهبرداری‌های اینترنتی در جهان

تارنمای نشریه دیلی‌میل گزارش داد که سالانه ۳ میلیارد پوند در انگلیس کلاهبرداری می‌شود تا این کشور به پایتخت تبهکاری و کلاهبرداری جهان تبدیل شود.
کد خبر : ۱۳۳۹۷۹
کلاهبرداری نتی

به گزارش ایبِنا، براساس تحقیقات این نشریه، خسارتی که از ناحیه کلاهبرداری به شهروندان انگلیس وارد می‌شود بسیار بیشتر از سایر اقتصادهای پیشرو از جمله ایالات متحده، کانادا و استرالیا است.


دیلی میل با اشاره به افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس گزارش داد که تبهکاران به دنبال شناسایی راه‌های جدیدی برای کلاهبرداری از افراد مسن و آسیب‌پذیر هستند و اوضاع فقط رو به وخامت است.


بر اساس این گزارش، موج جدید هولناک کلاهبرداری منجر به سرقت ۷۰۰ میلیون پوند در ماه آوریل شد. این درحالیست که سال گذشته به طور میانگین ۲۰۰ میلیون پوند در ماه کلاهبرداری می‌شد.


تحقیقات میل همچنین نشان داد:


    ۴۰ میلیون انگلیسی امسال هدف کلاهبرداری قرار گرفتند
    از هر هفت کلاهبرداری فقط یک مورد به پلیس گزارش شده است
    پلیس درباره دو درصد از گزارش‌های ثبت شده تحقیق کرده است
    تعداد زیادی از کلاهبرداری‌ها کشف نشده می ماند


این درحالیست که سازمان امنیت سایبری انگلیس ماه پیش گزارش داد که پارسال بالغ بر ۲.۷ میلیون فقره کلاهبرداری اینترنتی را خنثی کرده و این رقم در قیاس با سال قبل از آن (۲۰۲۱) چهاربرابر بیشتر شده است.


مرکز ملی امنیت سایبری که تحت پوشش ستاد ارتباطات دولت انگلیس فعالیت می‌کند اعلام کرد کلاهبرداری‌های رهگیری شده شامل تأییدیه‌ از سوی افراد مشهور و ایمیل‌های جعلی و اخاذی از قربانیان است. این سازمان تاکید کرد که افزایش شمار موارد شناسایی شده، نشانگر رویکرد تهاجمی تبهکاران است.


مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس می‌گوید که بحران کرونا باعث افزایش کلاهبرداری های مرتبط با سازمان بهداشت این کشور شده است. این سازمان سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۰۰ فقره کلاهبرداری مرتبط با سازمان بهداشت انگلیس را حذف کرد که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایشی ۱۱ برابری نشان می‌دهد.


نوع دیگری از کلاهبرداری که سال گذشته توسط مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس شناسایی شد، ایمیل‌های اخاذی، شامل ادعای دروغینی بود مبنی بر اینکه ایمیل قربانی هک شده و از او خواسته می‌شد که بابت آن پول پرداخت کند.


دولت انگلیس در نظر دارد تا در لایحه ایمنی و صیانت از فضای مجازی، شرکت‌های بزرگ اینترنتی را ملزم کند که از درج تبلیغات تقلبی جلوگیری کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر