11 تير 1401 - 10:18
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح کرد؛

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی به ۳ هزار و ۹۹۶ مددجو وکارفرمایان اشتغال مددجویان توسط پست بانک ایران

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گزارش ارسالی به رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: پست بانک ایران با جذب ۹۸ درصد از منابع اعتباری بانکی در این طرح، در سال گذشته به سه هزار و ۹۹۶ نفر تسهیلات اشتغال‌زایی با هدف توامند سازی محرومین پرداخت کرده است.
کد خبر : ۱۳۴۱۱۴
پست بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گزارش ارسالی به رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به مددجویانو کارفرمایان اشتغال مددجویان این سازمان عنوان کرد: پست بانک ایران با جذب ۹۸ درصد از منابع  اعتباری بانکی در این طرح، در سال گذشته به سه هزار و ۹۹۶ نفر تسهیلات اشتغال‌زایی با هدف توامند سازی محرومین پرداخت کرده است.


در گزارش مرتضی بختیاری آمده است، پست بانک ایران با جذب دو هزار و ۳۷ میلیارد ریال منابع این طرح، توانسته بیش از یک هزار و ۹۶۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با هدف اشتغال زایی و توانمندسازی مددجویان این کمیته پرداخت کنند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مبلغ اعتبار ابلاغی گفت: با جذب ۹۸ درصد منابع طرح، از بین چهار هزار و ۵۱ پرونده تسهیلاتی ارسال شده به شعب پست بانک ایران در سراسر کشور، سه هزار و ۹۶۶ پرونده تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند. 
بر اساس این گزارش، بانک‌های عامل از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف هستند، برای اجرای ماده ۸۳ قانون برنامه ششم توسعه و با هدف حمایت از اشتغال مولد، ۱۰۰هزار میلیارد ریال به مددجویان معرفی شده کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کنند، تصریح کرد: همچنین کارفرماییان طرح‌های اشتغال با حداقل اشتغال ۵۰ درصد مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار، نیز از این تسهیلات با باز پرداخت هفت ساله استفاده کرده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر