13 تير 1401 - 15:52
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا هم زمان با افت دلار/ سکه به کانال ۱۴ میلیون بازگشت

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به دلیل افت نرخ دلار، از کانال ۱۵ میلیون به کانال ۱۴ میلیون تومان کاهش یافت.
کد خبر : ۱۳۴۲۲۳

کشتی آرای

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا  با اشاره به اینکه بعد از دو روز تعطیلی بازارهای جهانی، امروز با هر اونس طلا به قیمت ۱۸۱۲ دلار، شاهد بازگشایی بازار جهانی فلزات گران بها بودیم، اظهار داشت: در ادامه روز با کاهش نرخ طلا، هر اونس طلا به ۱۸۰۷ دلار رسید. وی افزود: در چند ساعت گذشته قیمت جهانی طلا از ۱۸۰۷ دلار تا ۱۸۱۴ دلار در نوسان بوده است. همچنین امروز هر اونس نقره ۱۹ دلار و ۸۷ سنت و هر اونس پلاتین نیز ۸۷۶ دلار است.

 

به گفته کشتی آرای  امروز در کنار کاهش قیمت جهانی طلا، مجددا کاهش قیمت ارز را در بازار داخلی شاهد بودیم. بنابراین با افت نرخ ارز و طلا، قیمت ها در بازار طلا و سکه با کاهش همراه شد. به گونه ای که سکه از کانال ۱۵ میلیون تومان به کانال ۱۴ میلیون تومان نزول پیدا کرد و سایر سکه ها نیز با کاهش قیمت همراه بوده است.

 

این کارشناس بازار طلا و سکه در خصوص جدیدترین قیمت ها در بازار طلا و سکه به ایبنا گفت: بر این اساس، در معاملات امروز (دوشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱) بازار طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شد. همچنین نیم سکه به رقم ۸ میلیون تومان و ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون تومان دادوستد شد که نشان دهنده کاهش قیمت ها در سومین روز هفته است. همچنین  قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز که در چند روز گذشته تا ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت، امروز به ۶ میلیون و ۸۵ هزار تومان کاهش پیدا کرد.  هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز به یک میلیون و ۴۰۵ هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار، یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۲ عیار یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۸۷۳ هزار تومان تعیین شد.

 

کشتی آرای در پایان یادآور شد: کاهش قیمت سکه و طلا باعث شد تا امروز شاهد افت حباب سکه باشیم. به گونه ای که دیروز هر قطعه سکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارای حباب بود ولی امروز حباب سکه با ۴۰۰ هزار تومان کاهش، به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

نویسنده: پوریا صادقی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر