14 تير 1401 - 15:19

تأمین مالی ۵.۶ میلیارد دلاری نظام بانکی برای توسعه بزرگترین میدان نفتی مشترک ایران

در راستای سیاست دولت سیزدهم برای هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید، بعد از ظهر امروز تفاهم نامه طرح توسعه میدان نفتی مشترک آزادگان به ارزش ۷ میلیارد دلار با تامین مالی ۸۰ درصدی ۶ بانک کشور امضاء می شود.
کد خبر : ۱۳۴۲۶۴
دلار یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بعد از ظهر امروز تفاهم نامه طرح توسعه میدان نفتی مشترک آزادگان امضاء می‌شود، میدان آزادگان جزو ۱۰ میدان بزرگ نفتی دنیا است و قرار است در طرح توسعه جامع این میدان رقم تولید نفت به روزانه ۵۷۰ هزار بشکه افزایش یابد.


حجم سرمایه گذاری در این طرح ۷ میلیارد دلار است که توسط شرکت اکتشاف و تولید آزادگان انجام می شود. این شرکت شامل ۶ بانک ملت، تجارت، ملی، پارسیان، پاسارگاد و شهر و ۶ شرکت اکتشاف تولید قرارگاه خاتم توسعه صنعت نفت پرشیا، انرژی گستر سینا، مپنا و اویک است. ۸۰ درصد سهم سرمایه گذاری در این طرح توسط بانک ها و ۲۰ درصد توسط شرکت های اکتشاف تولید انجام می شود. این طرح در جهت سیاست هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید و تأمین مالی پروژه های ملی در دولت سیزدهم صورت می‌گیرد. به گفته مسئولان طرح، این اولین بار است که نظام بانکی به جای ارائه تسهیلات، در این ابعاد وارد حوزه سرمایه گذاری در صنعت نفت می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر