05 مرداد 1401 - 13:50

تسهیل وثیقه‌گذاری برای دارندگان سهام عدالت

وزیر اقتصاد گفت: سامانه ستاره برای مردم باعث خواهد شد تا جمعیت ۵۰ میلیون نفری در سهام عدالت بتوانند از امکان وثیقه گذاری بدون نیاز به فرایند‌های دست و پا گیر اداری بتوانند استفاده کنند.
کد خبر : ۱۴۰۱۳۳

به گزارش ایبِنا، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، پس از رونمایی از سامانه ستاره سمات گفت: سامانه ستاره سمات امروز به عنوان نقطه شروع در بازار سرمایه به حساب می‌آید و بین نهاد پول و نهاد بازار سرمایه و نظام قضائی کشور، رسماً از بستر سامانه ستاره پیوند مؤثری فراهم شده است.

وی افزود: قابلیت‌های مؤثر سامانه ستاره برای مردم باعث خواهد شد تا جمعیت ۵۰ میلیون نفری در سهام عدالت بتوانند از امکان وثیقه گذاری بدون نیاز به فرایند‌های دست و پا گیر اداری بتوانند استفاده کنند. حتی دارندگان گواهی‌های سپرده و طلا، مالکان اوراق مشارکت و بدهی و ... بتوانند از سبد مالکیت دارایی‌های خود برای تأمین وثایق از جمله تسهیلات خرد برای اقشار کم درآمد کشور و همینطور در مواجه با نظام فضایی کشور استفاده کنند.

خاندوزی با بیان اینکه برخی ایرادات این سامانه در جزئیات می‌بایست فراهم شود، عنوان کرد: تمام شبکه بانکی کشور با دامنه وسیع‌تری از این خدمات می‌توانند از امکانات سامانه ستاره استفاده کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به ادامه مسیر پیوند بازار پول و سرمایه و نظام حقوقی کشور از طریق سامانه ستاره توسعه خواهد یافت، افزود: اقشار مختلفی از مردم طلای خود را در بانک کارگشایی قرار می‌دهند. چه اشکالی دارد که این دارایی‌ها به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار گیرد و یا حتی از سیم کارت موبایل استفاده کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر