08 مرداد 1401 - 16:59
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

حباب سکه کمتر شد/ چرا تقاضا در بازار طلا کاهشی شد؟

در معاملات امروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان تعیین شد.
کد خبر : ۱۴۰۱۹۴

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا در خصوص روند بازار در اولین روز هفته اظهار داشت: در حالی که تا هفته گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرده بود، از روز پنج شنبه قیمت جهانی طلا با افزایش همراه شد و حدود ۳۹ دلار قیمت هر اونس طلا، گران‌تر شد و امروز هر اونس طلا به رقم ۱۷۶۷ دلار رسیده است. وی افزود: قیمت هر اونس نقره نیز با یک دلار و ۲۰ سنت افزایش به رقم ۲۰ دلار و ۴۵ سنت رسید.



کشتی آرای با اشاره به نوسانات محدود قیمت ارز و افزایش نسبی قیمت جهانی طلا اظهار داشت: در بازار به مناسبت ورود به ماه محرم، شاهد کاهش تقاضا هستیم.



کشتی آرای در ادامه گفت: بر این اساس در معاملات امروز (شنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۱) بازار طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان تعیین شد.



وی افزود: نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.



همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز به یک میلیون و ۳۷۹ هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۵۳۲ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۶۰۹ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۶۸۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۸۳۸ هزار تومان رسید.



وی در پایان با اشاره با کاهش حباب سکه به دلیل افت تقاضا افزود: در معاملات اولین روز هفته، حباب سکه امامی به رقم یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر