بیشتر بورس‌های خلیج فارس قبل از نشست اوپک پلاس رشد کردند

بیشتر بازار‌های سهام خلیج فارس در معاملات روز دوشنبه افزایش یافتند و افزایش سود جلسه قبل پیش از نشست این هفته مقامات اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت درباره تعدیل عرضه را افزایش دادند.
کد خبر : ۱۴۰۲۶۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، رویترز پنجشنبه گذشته - به نقل از ۸ منبع - گزارش داده بود که اوپک و متحدانش (در آنچه ائتلاف "اوپک پلاس" نامیده می‌شود) در نظر خواهند داشت تولید نفت خود را برای سپتامبر آینده در نشست هفته آینده خود، علی رغم درخواست‌های ایالات متحده برای افزایش عرضه، بدون تغییر نگه دارند. اگرچه افزایش اندک تولید نیز احتمالاً مورد بحث قرار خواهد گرفت.


قیمت نفت خام - به عنوان کاتالیزور اصلی برای بازار‌های مالی خلیج فارس - در سال ۲۰۲۲ به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسید و از ۱۳۹ دلار در هر بشکه در ماه مارس گذشته، پس از اعمال تحریم‌های ایالات متحده و اروپا علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، جهش کرد.

پس از آن قیمت‌ها به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه کاهش یافت، زیرا افزایش تورم و نرخ بهره منجر به ترس از رکود شد که می‌تواند تقاضا را کاهش دهد.

بالا رفتن شاخص‌ها


شاخص عربستان سعودی ۰.۶ درصد رشد کرد و سهم کمپانی عمرانی رتال (Retal for Urban Developme) ۰.۷ درصد و سهم بانک الراجهی ۰.۶ درصد افزایش یافت.


بر اساس برآورد‌های اولیه دولت در روز یکشنبه، تولید ناخالص داخلی پادشاهی عربستان در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱.۸ درصد افزایش یافت و به موجب آن عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان از قیمت‌های بالاتر انرژی بهره‌مند شد.

اداره کل آمار اعلام کرد که این رشد عمدتاً ناشی از افزایش ۲۳.۱ درصدی در فعالیت‌های نفتی بوده در حالی که فعالیت‌های غیرنفتی ۵.۴ درصد افزایش یافته است. شاخص سهام اصلی دبی با افزایش ۱.۵ درصدی در بانک NBD امارات و افزایش ۰.۴ درصدی در املاک افزایش یافت.

سهام ابوظبی ۰.۴ درصد افزایش یافت، و سهام بانک اول ابوظبی (بزرگترین بانک در امارات متحده عربی) با افزایش ۰.۳ درصدی مواجه بوده است.

فیلم و پخش زنده
بیشتر