فراخوان مداخله فوری سازمان همکاری اسلامی برای نجات سومالی از خطر قحطی

سازمان همکاری اسلامی فراخوانی برای مداخله فوری برای نجات سومالی از خطر قحطی، که پیامدهای آن در نتیجه خشکسالی شدید برای چهارمین سال متوالی در سومالی ظاهر شده است، آغاز کرده است.
کد خبر : ۱۴۰۲۹۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از خبرگزاری بحرین: دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، حسین ابراهیم طه، بر اهمیت حرکت بسیار سریع برای جلوگیری از قحطی گسترده که زندگی بیش از هفت میلیون نفر را تهدید می کند، تاکید کرد.  دبیرخانه کل از جامعه بین‌المللی، کشورهای عضو و شرکای آن‌ها در کار بشردوستانه خواست تا تلاش‌های خود را برای کاهش درد و رنج آسیب‌دیدگان از خشکسالی مضاعف کنند و سطح مداخله فوری امدادی را بالا ببرند تا وضعیت انسانی کنونی را بدتر نکنند.


سازمان همکاری اسلامی همچنین تاکید کرد که از طریق دفتر منطقه‌ای خود در سومالی کاملاً آماده است تا با جامعه بین‌المللی و شرکای بشردوستانه آن در این زمینه با توجه به تلاش‌های مستمر آن در سومالی برای حمایت از مردم سومالی همکاری کند.

 

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی، بر تعهد خود به اجرای تصمیم صادر شده در چهل و هشتمین جلسه شورای وزیران امور خارجه که در اسلام آباد پاکستان در مارس ۲۰۲۲ برگزار شد، که بر تعهد سازمان به کاهش آلام مردم سومالی تاکید کرد و بر تشدید کمک ها تاکید کرد. به کسانی که تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته اند.


این دبیرخانه با اشاره به اینکه سازمان با نگرانی عمیق بسیاری از شرکای بشردوستانه در رابطه با این فاجعه انسانی با توجه به ابعاد واکنش بین المللی به قحطی در سومالی، نسبت به کاهش سرعت مداخله بشردوستانه و نیاز به اقدام فوری قبل از اینکه دیر شود هشدار می‌دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر