توییتر این هفته ده‌ها احضاریه مدنی را به بانک‌های جهانی ارسال کرد

توییتر سرمایه گذاران و بانک ها را احضار کرد تا در مورد اهداف ایلان ماسک برای انصراف از خرید تحقیق کنند.
کد خبر : ۱۴۰۳۱۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره،  کارشناسان حقوقی گفتند توییتر به دنبال اثبات این موضوع است که ایلان ماسک تلاش کرده از تامین مالی خرید ۴۴ میلیارد دلاری خود از این شرکت رسانه‌های اجتماعی صرف نظر کند و این شرکت در حال حاضر در حال بررسی انگیزه‌های او برای خروج از معامله است.


توییتر این هفته ده‌ها احضاریه مدنی برای بانک‌های جهانی مانند مورگان استنلی، به سرمایه‌گذاران درگیر در این معامله، از جمله واحد مدیریت دارایی بروکفیلد و مشاوران ماسک ارسال کرد.  این بر اساس یادداشت‌هایی است که طی دو روز گذشته در دادگاه دادگستری دلاور ثبت شده است.




این احضاریه‌ها به دنبال دسترسی به اسناد و ارتباطات مربوط به معامله و تامین مالی آن، و هر گونه اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی توییتر، و همچنین اطلاعاتی در مورد تاثیر احتمالی بر معامله ناشی از تغییرات در قیمت سهام سازنده خودرو‌های الکتریکی تسلا (TESLA) هستند؛ که ماسک رئیس آن است.




این احضاریه بخشی از شکایت توییتر علیه ماسک است که به دنبال آن است تا او را وادار به حفظ معامله با قیمت توافقی ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم کند. قرار است یک محاکمه پنج روزه در ۱۷ اکتبر در دادگاه دادگستری دلاور آغاز شود.




کارشناسان می‌گویند احضاریه‌ها نشان می‌دهد که توییتر به دنبال این است که بفهمد وام دهندگان، سرمایه گذاران و مشاوران در مورد رفتار ماسک پس از امضای قرارداد در اواخر آوریل به یکدیگر چه می‌گفتند.


ماینور مایرز، استاد دانشکده حقوق دانشگاه کانکتیکات، گفت: آن‌ها مشکوک هستند که ماسک در پشت صحنه نقشه می‌کشد تا همه چیز را از بین ببرد.

ماسک در ۸ ژوئیه گفت که از توافق خارج خواهد شد، زیرا توییتر با پنهان کردن داده‌های حساب‌های جعلی در این پلتفرم، توافق را نقض کرد.

توییتر گفت اکانت‌های جعلی باعث حواس پرتی از تنها موضوع مهم یعنی شرایط توافق شده است.

در حالی که ماسک همچنین گفت که از این معامله صرف نظر می‌کند، زیرا توییتر دو مدیر عالی رتبه را به همراه یک سوم از تیم جذب استعداد خود اخراج کرده است، که این امر عقب نشینی از تعهد این شرکت برای "حفظ سخت افزار اکوسیستم موجود تا حد زیادی دست نخورده" است.

کارشناسان حقوقی می‌گویند که نمی‌توان از ماسک خواست که معامله را در صورت شکست فاینانس ببندد، مشروط بر اینکه او دلیل آن نباشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر