18 مرداد 1401 - 17:36
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

قیمت طلا و سکه در بازار/ حباب سکه کاهش یافت

در معاملات امروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۵ میلیون تومان تعیین شد.
کد خبر : ۱۴۰۳۸۵

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به روند صعودی قیمت طلا در بازار جهانی اظهار داشت: به دلیل تحولات چین و تایوان، بهای طلا با افزایش روبرو شده است و در بیست و چهار ساعت گذشته قیمت هر اونس طلا تا ۱۸۰۰ دلار هم افزایش قیمت داشت. ولی در حال حاضر هر اونس طلا به ۱۷۹۳ رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز ۲۰ دلار و ۷۳ سنت می‌باشد.

کشتی آرای در ادامه در خصوص قیمت‌های امروز اظهار داشت: در بازار امروز (سه شنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۵ میلیون تومان تعیین شد.


وی افزود: نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.


همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۶ میلیون و ۱۵ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۸۸ هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۵۴۲ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۶۹۷ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

وی در پایان در خصوص میزان حباب سکه اظهار داشت: این روز‌ها به دلیل کاهش تقاضا، شاهد کاهش حباب سکه نیز هستیم که بر این اساس امروز در محدوده یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر