22 مرداد 1401 - 08:19

ثبت سفارش ۱۰ میلیون دلار واردات خودرو با رمز ارز

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: ثبت سفارش واردات خودرو به میزان ۱۰ میلیون دلار از طریق رمز ارز انجام شده است.
کد خبر : ۱۴۰۴۴۲

به گزارش ایبِنا، علیرضا پیمان پاک با حضور در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر در خصوص ثبت سفارش واردات خودرو به میزان ۱۰ میلیون دلار از طریق رمز ارز گفت: طبق موافقتنامه‌ای که میان رییس بانک مرکزی و وزیر صمت منعقد شد، استفاده از رمز ارز‌ها به عنوان یک ابزار توسعه تجارت مطرح شد.

پیمان پاک با بیان اینکه بانک مرکزی کشور‌ها رمز ارز را به رسمیت شناختند، اما اعلام رسمی نمی‌کنند، گفت: مقاومت‌ها به زودی از بین می‌رود و به همین علت ما برنامه ریزی جهت استفاده از این ظرفیت را انجام دادیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: واردات در ازای رمز ارز‌هایی که در داخل به صورت قانونی استخراج شده‌اند آزاد است. به عبارتی هر کسی که رمز ارز رسمی استخراج شده دارد، از پایان شهریور می‌تواند با رمز ارز خود واردات انجام دهد و فعلا بحث صادرات را نداریم.

وی همچنین اعلام کرد: بر اساس بلاکچین در خارج از مرز‌ها بستری فراهم کردیم که تاجر ما می‌تواند رمز ارز بگیرد و در ازای آن واردات انجام دهد.

رییس سازمان توسعه تجارت در خصوص آخرین مصوبات در جهت تسهیل تجارت خارجی گفت: رفع تعهد ارزی کلیه صادرکنندگان به کشور‌های اورآسیا (روسیه بلاروس قزاقزستان قرقیزستان و ارمنستان) از طریق واگذاری کوتاژ به واردادکنندگان کالا از روسیه امکان‌پذیر شد.

علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های متنوع دولت سیزدهم در ایجاد زمینه مناسب برای افزایش سطح تعاملات تجاری کشورمان در عرصه بین المللی، مصوبه‌ای در راستای ارتقای روابط تجاری با روسیه به امضای اعضای کمیته اقدام ارزی رسید.

وی در ادامه گفت: بر اساس مصوبه هشتاد و سومین جلسه کمیته اقدام ارزی، در فرآیند ثبت سفارش و تأمین ارز واردات کلیه کالا‌های مجاز از کشور روسیه، امکان تأمین ارز از محل صادرات به کشور‌های حوزه اوراسیا (روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان) ایجاد می‌گردد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر