22 مرداد 1401 - 16:39

کاهش ۱۵۰۰ تومانی قیمت دلار/ پیش‌بینی روند بازار ارز در روز‌های آینده

دبیرکل کانون صرافان از جمله دلایل کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر را اخبار برجامی و همچنین افزایش عرضه و‌ کاهش تقاضا برای خرید ارز اعلام کرد و گفت: قیمت دلار نسبت به هفته‌های قبل ۱۵۰۰ تومان کاهش داشته است.
کد خبر : ۱۴۰۴۶۹

به گزارش ایبِنا، طی روز‌های اخیر و همزمان با اعلام برخی اخبار سیاسی و گمانه‌زنی‌ها از نتایج مذاکرات، بازار ارز وارد مدار کاهشی شده است و قیمت دلار در کانال ۳۰ هزار تومان قرار گرفته است.

فعالان بازار جو موجود در بازار ارز را مثبت اعلام می‌کنند و معتقدند قیمت ارز احتمالاً همین روال را طی خواهد کرد و در کانال‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد.

کامران سلطانی‌زاده دبیرکل کانون صرافان در همین ارتباط در گفتگو با تسنیم اعلام کرد: اگر مدیریت بازار براساس عرضه و تقاضا و بدون قیمت‌های دستوری باشد قیمت دلار ارزان‌تر هم خواهد شد و احتمال بازگشت دلار آزاد به کانال ۲۹ هزار تومان هست.

وی از جمله دلایل کاهش قیمت ارز در روز‌های اخیر را اخبار خوب برجامی و همچنین افزایش عرضه و کاهش تقاضا برای خرید ارز اعلام کرد و گفت: امروز دلار در‌حدود ۳۰۷۰۰ ـ ۳۰۶۰۰ تومان در بازار غیررسمی در حال معامله است.

سلطانی‌زاده ابراز کرد: قیمت دلار طی روز جاری در قیاس با هفته‌های گذشته کاهش ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومانی داشته است و احتمالاً روند نزولی قیمت‌ها در بازار طی روز‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

دبیرکل کانون صرافان کشور تأکید کرد: در زمان حاضر روزانه چندین میلیون دلار در بازار توافقی معامله می‌شود؛  روند بازار نشان از تمایل صادرکنندگان برای فروش و عرضه بیشتر به صرافی‌ها حکایت دارد.

سلطانی‌زاده البته این را هم گفت که احتمال رشد تقاضا در بازار دینار عراق و ارز زیارتی وجود دارد، که با توجه به حجم بازار توافقی در صرافی‌ها، قابل عرضه است و دغدغه‌ای از این جهت وجود ندارد و هموطنان متقاضی با خیال آسوده می‌توانند نیاز ارزی خود را در شبکه صرافی‌های مجاز سراسر کشور تأمین کنند؛ بنابراین بازار آرامی در هفته آینده پیش‌بینی می‌گردد.

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
۰
امیدواریم توافق بشه و دلار بیاد پایین شاید اقتصاد و وضعیت مردم بهتره بشه
فیلم و پخش زنده
بیشتر