بحران نیروی کار در آمریکا

اقتصاد آمریکا با محدودیت تقاضای کار مواجه شده است.
کد خبر : ۱۴۰۵۰۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المنار، تقاضا برای کارگران در آمریکا از سوی فروشندگان، متخصصان و دیگران به دلیل کاهش نیروی کار در طول همه گیری کووید-۱۹، با بازنشستگی، محدودیت‌های مهاجرت و بیماری‌های طولانی مدت در حال افزایش است.

در بیانیه‌ای که از سوی اتاق بازرگانی آمریکا صادر شد، آمده است: "ما تعداد زیادی شغل و تعداد ناکافی کارگر داریم... و این کمبود همه بخش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. "

این روز‌ها بنر‌هایی با مضمون "نیاز به کارگر " در کنار اتوبان ها، جلوی رستوران‌ها یا حتی در اتوبوس‌ها آویزان شد. صاحبان مشاغل با توجه به نیاز افسارگسیخته آمریکایی‌ها به دنبال استخدام افراد بیشتری هستند، اما یافتن آنچه می‌خواهند برای آن‌ها دشوار است.

بر اساس آخرین آمار در این زمینه، در خرداد ماه حدود ۱۰ میلیون شغل خالی وجود داشت، در حالی که تعداد افراد جویای کار از ۶ میلیون نفر فراتر نرفت.

بسیاری نیز در بهار ۲۰۲۰ زمانی که همه گیری کووید-۱۹ ضربه شدیدی به اقتصاد ایالات متحده وارد کرد، کار را متوقف کردند و  از آن زمان به سرکار خود برنگشتند.

از سوی دیگر، دایان سوانک، اقتصاددان ارشد KPMG، به خبرگزاری فرانسه گفت که خیلی‌ها قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ شروع به کناره‌گیری از بازار کار کردند.

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
۰
اونجا بحران نبود نیروی کار هستش
اینجا بحران نبود کار هستش!!!
فیلم و پخش زنده
بیشتر