24 مرداد 1401 - 19:53

قیمت دلار توافقی در کانال ۲۸ و یورو در کانال ۳۰ هزار تومان بسته شد

با پایان فعالیت بازار توافقی ارز در ساعت ۱۸ امروز (دوشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱)، بهای هر اسکناس یورو با کاهش ۱.۵۹ درصد نسبت به روز قبل روبرو شد.
کد خبر : ۱۴۰۵۱۴
به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی اطلاعات بازار توافقی نشان می‌دهد، در پایان معاملات سومین روز هفته بیش از یک میلیون و ۲۱۸ هزار دلار آمریکا معامله شده است.


همچنین در این روز، نرخ پایانی دلار آمریکا در حالی به رقم ۲۸۸۳۲ تومان رسیده است که قیمت پایانی روز گذشته  ۲۸۶۰۰ تومان بود. از سوی دیگر، قیمت دلار توافقی امروز در کمترین و بیشترین به ترتیب  ۲۸۷۰۰ و ۲۹۰۴۰ تومان بوده است.


بر اساس این گزارش؛ در پایان معاملات امروز بازار توافقی ارز، یورو دیگر ارز معامله شده با ثبت حجم معاملاتی ۴۷ هزار و ۴۰۰ یورو  به قیمت پایانی ۳۰۳۰۷ تومان رسیده است که نسبت به نرخ پایانی ۳۰۷۹۷ تومانی روز قبل، ۱.۵۹ درصد کاهش داشته است. همچنین کمترین و بیشترین قیمت یورو توافقی در بازار امروز به ترتیب ۳۰۳۰۰ و ۳۰۳۳۰ تومان بوده است.
 
بر اساس این گزارش، مشاهدات میدانی از سطح صرافی های مجاز نشان از کاهش تقاضا و افزایش عرضه ارزهای خانگی دارد. این در حالی است که به گفته فعالان بازار ارز، در روزهای اخیر هم سو با سیاست های اثرگذار بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز، انتظارات تورمی نیز با کاهش همراه شده است؛ در نتیجه خبری از صفوف خرید نیست و در مقابل سمت عرضه ارز تقویت شده است.
 
کامران سلطانی زاده دبیر کل کانون صرافان کشور نیز در این باره در گفتگو با ایبِنا با اشاره به روند کاهشی نرخ ارز در روز‌های اخیر اظهار داشت: وضعیت بازار ارز طبق پیش بینی هقته‌های گذشته و با توجه به خبر‌های مثبت برجامی و سیاست‌های اثرگذار بانک مرکزی، همچنان با کاهش نرخ انواع ارز همراه است. وی با تاکید بر پیشی گرفتن عرضه ارز بر تقاضا افزود: در این شرایط مردم بیشتر فروشنده ارز هستند و این روند باعث کاهشی شدن نرخ‌ها شده است.
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها