26 مرداد 1401 - 10:01
پنجمین روز هفته؛

معاملات بازار توافقی ارز با قیمت گذاری دلار در کانال ۲۸ هزار تومانی آغاز شد

در نخستین دقایق آغاز به کار بازار توافقی ارز، قیمت دلار همچون روز‌های گذشته در کانال ۲۸ هزار تومانی ارزش گذاری شده است.
کد خبر : ۱۴۰۵۵۴
به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در شروع معاملات امروز (چهارشنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱) بازار توافقی ارز، هر اسکناس دلار  به رقم ۲۸۸۰۰ تومان معامله شد که نسبت به قیمت پایانی روز قبل، کاهش قیمت دارد.

یورو نیز در این بازار و در آغاز معاملات امروز، به قیمت ۳۰۲۰۰ تومان معامله شده است.

بیش از ۱۰ میلیون دلار توافقی معامله شد

بر اساس این گزارش؛ در پایان معاملات دیروز (سه شنبه بیست و پنجم مردادماه) بازار توافقی ارز، بیش از ۱۰ میلیون دلار آمریکا معامله شد. همچنین قیمت پایانی دلار آمریکا به رقم ۲۸۹۷۹ تومان رسید.  


یورو دیگر ارز معامله شده در بازار توافقی نیز با ثبت حجم معاملاتی بیش از ۴۳۸ هزار یورو  به قیمت پایانی ۳۰۰۵۰ تومان رسید که نسبت به نرخ پایانی ۳۰۲۵۲ تومانی روز دوشنبه، ۰.۶۷ درصد کاهش داشت.  
معاملات بازار توافقی ارز با قیمت گذاری دلار در کانال ۲۸ هزار تومانی آغاز شد
 
 

کاهش تقاضا در بازار ارز

مشاهدات میدانی از سطح صرافی‌های مجاز نشان از کاهش تقاضا و افزایش عرضه ارز‌های خانگی دارد. این در حالی است که به گفته فعالان بازار ارز، در روز‌های اخیر هم سو با سیاست‌های اثرگذار بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز، انتظارات تورمی نیز با کاهش همراه شده است؛ در نتیجه خبری از صفوف خرید نیست و در مقابل سمت عرضه ارز تقویت شده است.


کامران سلطانی زاده دبیر کل کانون صرافان کشور نیز در این باره در گفتگو با ایبِنا با اشاره به روند کاهشی نرخ ارز در روز‌های اخیر اظهار داشت: وضعیت بازار ارز طبق پیش بینی هقته‌های گذشته و با توجه به خبر‌های مثبت برجامی و سیاست‌های اثرگذار بانک مرکزی، همچنان با کاهش نرخ انواع ارز همراه است. وی با تاکید بر پیشی گرفتن عرضه ارز بر تقاضا افزود: در این شرایط مردم بیشتر فروشنده ارز هستند و این روند باعث کاهشی شدن نرخ‌ها شده است.
 
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها