شبح رکود، بریتانیا را تهدید می‌کند

بانک مرکزی بریتانیا انتظار داشت نرخ تورم تا اکتبر آینده به ۱۳.۳ درصد برسد.
کد خبر : ۱۴۰۵۵۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، انگلیسی‌ها با تماشای اعلامیه‌های قرمزی که بانک مرکزی صادر می‌کند، دست روی قلب خود می‌گذارند که به موازات افزایش بی سابقه قیمت انرژی در جهان، احتمال رسیدن تورم به ۱۵ درصد و ورود کشور به رکود را هشدار می‌دهد.  

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که نرخ بهره را به ۱.۷۵ درصد افزایش خواهد داد که ۰.۵ درصد نسبت به نرخ قبلی افزایش یافته است که بالاترین افزایش از سال ۱۹۹۷ است که بانک مرکزی استقلال خود را از دولت به دست آورد.                    

 بانک مرکزی ارقام تکان دهنده‌ای از سطح تورم در کشور ارائه کرد و پیش بینی کرد تا مهرماه آینده به ۱۳.۳ درصد و در ابتدای سال آینده به ۱۵ درصد برسد؛ و در طول سال ۲۰۲۳ در این سطح بالا ادامه یابد، قبل از اینکه تا سال ۲۰۲۵ به ۲ درصد کاهش یابد. همه این‌ها با انتظار تعدادی از مراکز اقتصادی مبنی بر اینکه کشور از پایان امسال تا پایان سال ۲۰۲۳ وارد رکود شود، رخ می‌دهد.

بانک مرکزی بریتانیا تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره را با کنترل نرخ تورم توجیه می‌کند و جنگ روسیه در اوکراین را مقصر می‌داند که منجر به افزایش قیمتی شد که این کشور در ۴۰ سال گذشته شاهد آن نبوده است. همچنین منجر به کاهش ۵ درصدی استاندارد زندگی شد که بالاترین میزان در ۷۰ سال گذشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر