27 مرداد 1401 - 08:52

شرط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشگری منوط به تامین منابع یا مدیریت مصارف است.
کد خبر : ۱۴۰۵۸۶

به گزارش ایبِنا، مسعود میرکاظمی در مورد تصمیم دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری، اظهار کرد: رئیس جمهوری دستوری برای ترمیم حقوق شاغلان و بازنشستگان دادند. البته با این فرض که خلق پول یا استقراضی انجام نشود.

وی ادامه داد: ما هم جلساتی گذاشته‌ایم تا این موضوع را دنبال کنیم که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم. امیدوارم در روز‌های آینده به جمع‌بندی نهایی برسیم.

او در پاسخ به این پرسش که این کار به مصوبه مجلس هم نیازمند است، تصریح کرد: بله، البته باید ببینیم توان پرداخت بیشتر داریم یا نه؟ چون نمی‌شود پرداختی انجام شود، ولی از آن طرف خلق پول کرده و تورم بیشتری به مردم تحمیل کنیم؛ بنابراین افزایش حقوق منوط به تامین منابع یا مدیریت مصارف است.

میرکاظمی در پایان گفت: به محض اینکه کار کارشناسی در این زمینه انجام شد و دولت آن را تصویب کرد، مراحل قانونی طی خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
۰
فکر کنم یک ماهواره دیگه مثل خیام پرتاب بشه و هنوز مشکل بازنشستگان پا بر جا باشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
۰
امیدواریم افزایش مجدد حقوق شامل ,کارگران هم بشود.
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
۰
سلام
لطفا افزایش حقوق فرسایشی شده سایربازنشستگان تامین اجتماعی را از دولت پیگیری کنید ممنون از پیگیری شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
۰
ما که فقط وعده شنیدیم برای کارمندان!!! حقوق کارمندان را به ظاهر 10 درصد افزایش دادند و تا حدود دو ماه قبل از شروع سال مغز کارمندان را خوردند که پول نیست، می خواهیم نقدینگی را کنترل کنیم و غیره. این در حالی است که در وزارت خانه هایی چون نیرو، حقوق کارگران با افزایش 57 درصدی مواجه شد. این در حالی است که در جایگاه هایی نوع کار برابر وجود دارد. الان دریافتی کارگران با سابقه کار پایین تر حدود چند میلیون از کارمندان بیشتر است. از طرف دیگر، در بحث بازنشستگی، دریافتی کارگران به مراتب بیشتر از کارمندان است. دولت همیشه از کسری بودجه حرف زده ولی هیچ گاه از کسری بودجه شدید کارمندان صحبتی نکرده.
بازنشسته آموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
۰
موقعی که شاغل در آموزش و پرورش به سمت های آموزگاری دبیری معاو









ن و مدیریت مقاطع بودم از کمبود حقوق رنج می بردم و در تنگنای معیشت قرار داشتم دولت ها یکی پس از دیگری رفتند و من بازنشسته شدن در سال هشتاد و هفت ولی هنوز آن تنگنای معیشت با شدت بیشتری روز بروز بیشتر می شود و در سال جاری که تورم افسار گسیخته شده است و به بالای پنجاه درصد رفته است متاسفانه با یک کار غیر کارشناسی یارانه خانوار سه نفره مرا قطع کرده آمد و علیرغم سعی و تلاش و اعتراض و پی گیری با اینکه چهار ماه از اعتراض به یارانه می گذرد هنوز برقرار نشده است در صورتیکه در سال‌جاری بابت افزایش ده درصد هشتصد و پنجاه هزار تومان به حقوقم اضافه شد .واقع بازنشستگان در تنگنا قرارگرفته آمد و فقط فشار برای حقوق بگیران ثابت هست و بقیه مشاغل آزاد مشکلی ندارند حتی در این تورم سود شأن چند برابر شده است مشکلات جدی بازنشستگان را بویژه بازنشستگان آموزش و پرورش را مثل اینجانب که سی سال با مدرک فوق لیسانس کار کرده ام و هنوز هم زیر خط فقر هستم بکنید و به اما اگر و شرط واگذار نکنید.
رحمت
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
۰
بااحترام .تقاضای افزایش را در این موقعیت کشور که دستش خالی است باهمان ده درصد که اسمش ده درصد است باکم کردن حق عائله مندی وحق اولا پنج درصد ی اضافه شده با همین ساخت و سوز می کنیم شنیدن وعده ی تو خالی بااعصاب وروان بازنشسته گان بازی نکیدتاخدای نکرده سرکارشون به بیمارستان های روانپزشکی نیفتد. حداقل در کنارخودتون بعد از سی سال تحمل شون کنید چون مردماني بی آذارند. ممنون از تلاش‌های بی حدوحصرتون اجرکم عبداله..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
۰
افزایش چرا؟
نه بوجه دارید نه منابع بوجه .
نه امکانات بوجه.
پس برای چه حرفهای می زنید که نمی توانید انجام دهید.
اسمعیل دهقان
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
۰
باسلام واحترام فکری به حال بازنشستگان مهر1400باشید
فیلم و پخش زنده
بیشتر