قیمت طلا تثبیت شد

در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر گزارش آخرین جلسه فدرال رزرو آمریکا بودند، قیمت طلا تثبیت شد.
کد خبر : ۱۴۰۵۹۵

به گزارش بین الملل ایبنا و به نقل از المنار، در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار صورتجلسه آخرین نشست سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا بودند و به دنبال سرنخ‌هایی در مورد نرخ بهره در میان نشانه‌هایی از کاهش تورم بودند، قیمت طلا در روز چهارشنبه تثبیت شد؛ و قیمت طلا پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از هشتم آگوست به ۱۷۷۰.۸۶ دلار در روز سه شنبه در ساعت ۰۷:۰۸ به وقت گرینویچ در معاملات نقدی به ۱۷۷۶.۷۵ دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۷۹۱.۷۰ دلار رسید.

فدرال رزرو از ماه مارس نرخ بهره یک شبه خود را در مجموع ۲۲۵ واحد افزایش داده است تا تورم فوق العاده را مهار کند. افزایش نرخ بهره در ایالات متحده جذابیت فلز زرد را تضعیف می‌کند که بازدهی ایجاد نمی‌کند.

در عین حال، دلار، رقیب امن طلا و ارتباط نزدیک با آن، همچنان باقی ماند.


علیرغم نشانه‌هایی از کاهش تورم در بزرگترین اقتصاد جهان، مقامات فدرال رزرو لحن جنگ طلبانه خود را در مورد افزایش نرخ بهره در آینده حفظ کردند؛ که منجر به کاهش قیمت طلا از سطح شد که مبلغ اصلی ۱۸۰۰ دلار است.

در سطح سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره در معاملات نقدی با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰.۱۵ دلار در هر اونس رسید و پلاتین با همین درصد کاهش به ۹۳۳.۰۲ دلار و پالادیوم نیز با ۰.۲ افزایش به ۲۱۵۷.۹۳ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر