28 مرداد 1401 - 13:17

پیش‌بینی تداوم کاهش قیمت سکه و طلا در هفته آینده

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش یک میلیون تومانی قیمت سکه در هفته‌ای که گذشت، خبر داد و گفت: هفته گذشته کاهش قیمت انواع سکه و طلا رکورد جدیدی را در سال جاری ثبت کرد و پیش‌بینی می‌شود این روند نزولی ادامه خواهد داشت.
کد خبر : ۱۴۰۶۱۴

به گزارش ایبِنا، محمد کشتی آرای اظهار داشت: در آخرین معاملات روز گذشته بهای انس جهانی به یک هزار و ۷۶۳ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته ۴۲ دلار کاهش داشت. نرخ ارز نیز از ابتدای هفته به دلیل روند مثبت مذاکرات برجام سیر نزولی به خود گرفت و روز گذشته به کانال ۲۹ هزار تومان نزول یافت. این دو عامل (افت نرخ ارز و انس جهانی طلا) باعث شد قیمت سکه و طلا نیز سیر نزولی داشته باشد.

وی افزود: سکه طرح قدیم یک میلیون تومان، سکه طرح جدید ۹۰۰ هزار تومان کاهش، نیم سکه و ربع سکه ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هر مثقال طلای آب شده ۲۹۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۷ هزار تومان و طلای ۲۴ عیار هم گرمی ۹۰ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت داشتند.

به گفته این مقام صنفی، حباب سکه این روز‌ها به دلیل کاهش تقاضا و اینکه افراد فروشنده هستند و تقاضای خرید در بازار نیست، ۲۰۰ هزار تومان در هفته جاری کاهش یافت، ولی همچنان حباب سکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

کشتی آرای بیان کرد: کاهش ۸۱۰ تومانی نرخ ارز و افت ۴۲ دلاری بهای جهانی طلا موجب شد قیمت انواع سکه و طلا در بازار سیر نزولی داشته باشد.

وی اظهار داشت: شرایط موجود به‌گونه‌ای است که با توجه به سیر نزولی قیمت‌ها خریدار در بازار به شدت کاهش یافته است و معاملات کم شده و تقاضا بسیار پایین آمده، اما عرضه زیاد شده و این امر به کاهش بیشتر قیمت‌ها کمک کرده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده با توجه به روند مثبت مذاکرات برجام در یکی دو روز آینده کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر