سقوط شاخص اطمینان مصرف‌کننده بریتانیا

سقوط شاخص اطمینان مصرف‌کننده بریتانیا
شاخص اطمینان مصرف کننده بریتانیا به پایین‌ترین حد خود سقوط کرد.
کد خبر : ۱۴۰۶۲۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، شاخص خرید اصلی بریتانیا در حال سقوط آزاد است و هزینه‌های غذا و انرژی بر خانوار‌ها فشار زیادی وارد می‌کند. با بدتر شدن بحران هزینه زندگی و رسیدن تورم به بالاترین حد در چهار دهه گذشته، احساسات مصرف کننده در بریتانیا در ماه آگوست به پایین‌ترین حد خود رسید.

 داده‌ها از شرکت تحقیقاتی جی اف کی نشان داد که اطمینان مصرف کننده بریتانیا از منفی ۴۱ در ماه جولای به منفی ۴۴ در ماه آگوست کاهش یافته که پایین‌ترین سطح از زمان شروع نظرسنجی در سال ۱۹۷۴ است. احساسات طی سال ۲۰۲۲ پیوسته در حال کاهش بوده و در ماه آگوست سه واحد دیگر کاهش یافته است. یک سال پیش این رقم برابر با منفی ۸ بود.

احساس خشم از اقتصاد بریتانیا، بزرگ‌ترین محرک این یافته‌ها است. جو استاتون، مدیر استراتژی مشتری جی اف کی، گفت: اندازه‌ی اقتصاد در سال گذشته از دسامبر ۲۰۲۱، ماه به ماه کاهش یافته است. به گفته وی، هر پنج معیار گنجانده شده در این شاخص که تغییرات مالی شخصی را در ۱۲ ماه گذشته دنبال می‌کند، در این ماه سقوط کردند که منعکس کننده نگرانی‌های رو به رشد از بحران هزینه زندگی است. طبق گزارش ها، شاخص خرید در ماه آگوست، چهار واحد کاهش یافت.

در ماه جولای، تورم قیمت مصرف کننده بریتانیا به ۱۰.۱ درصد در سال و به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسید و قیمت‌های مواد غذایی و انرژی هم به افزایش فشار بر خانوار‌ها ادامه می‌دهد. استاتون گفت: اخبار نشان می‌دهد که این تورم بی سابقه قدرت خرید خانوار‌ها را از بین برده، فشار بر اوضاع مالی شخصی بسیاری از افراد در بریتانیا نگران کننده است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر