رئیس بانک مرکزی آلمان عنوان کرد؛

الزام بانک مرکزی اروپا به ادامه افزایش نرخ‌ بهره

الزام بانک مرکزی اروپا به ادامه افزایش نرخ‌ بهره
یواخیم ناگل، رئیس بانک مرکزی آلمان به یک روزنامه آلمانی گفت: بانک مرکزی اروپا باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، حتی اگر رکود اقتصادی در آلمان بسیار محتمل باشد، تورم تا پایان سال ۲۰۲۳ به طرز ناراحت کننده‌ای بالا خواهد ماند.
کد خبر : ۱۴۰۶۵۸

 به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از اینوستینگ، بانک مرکزی اروپا در ماه گذشته نرخ‌های بهره را غیرمنتظره و به میزان ۵۰ واحد پایه افزایش داد و به صفر درصد رساند و وعده افزایش نرخ‌های بیشتر در آینده را داد، با این استدلال که هم اکنون ترس از تورم بیش از حد، بر نگرانی‌های رشد اقتصادی غلبه کرده است. راینیشه پست روز شنبه به نقل از ناگل گفت: چشم انداز تورم بدتر شده و رشد قیمت در آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو، حتی می‌تواند در ماه‌های آینده از ۱۰ درصد فراتر رود.

 ناگل گفت: احتمال این که تورم بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد و در سال آینده به طور میانگین به شش واحد برسد، در حال افزایش است. بانک مرکزی اروپا کاهش سریع رشد قیمت در سال آینده را پیش‌بینی می‌کند، اما پیش‌بینی‌های آن در دوره‌های سه ماهه‌ی اخیر به‌شدت نادرست بوده و سیاست‌گذاران را به زیر سوال بردن مدل‌های این بانک که به خوبی در اعمال تغییرات چشمگیر در اقتصاد مجهز نیستند، سوق داده است.

ناگل اذعان کرد که اقتصاد آلمان، در میان کشور‌هایی که با اختلال در عرضه گاز روسیه مواجه است، در صورت عمیق‌تر شدن بحران انرژی، احتمالا در زمستان دچار رکود خواهد شد. وی گفت: با این حال، بانک مرکزی اروپا نباید در افزایش نرخ‌ها تردید کند و افزود که کاملاً از اقدام افزایش نرخ در ماه جولای حمایت می‌کند.

 ناگل گفت: نرخ‌های بالای تورم می‌بایست افزایش بیشتر نرخ بهره را به دنبال داشته باشد. در حال حاضر بازار‌ها در ماه سپتامبر ۶۰ واحد و در مجموع ۱۳۰ واحد پایه برای باقیمانده سال افزایش قیمت دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر