01 شهريور 1401 - 09:13
در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی

واردات چین از ایران ۲۳ درصد افزایش یافت

مبادلات تجاری ایران و چین در ۷ ماه نخست ۲۰۲۲ با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار رسید.
کد خبر : ۱۴۰۷۰۴

به گزارش ایبِنا، گمرک چین اعلام کرد: واردات چین از ایران در ۷ ماه نخست ۲۰۲۲ به ۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که چین در ماه‌های ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۱ بیش از ۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.


افزایش ۲۲ درصدی صادرات چین به ایران

صادرات چین به ایران هم در ۷ ماه نخست ۲۰۲۲ با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ۷ ماه نخست ۲۰۲۱، ۴ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس گزارش گمرک چین، تراز تجاری ایران و چین در ۷ ماه نخست سال کنونی میلادی ۷۳۰ میلیون دلار به نفع چین بوده است. این درحالی است که کل تراز تجاری چین با دنیا در ۷ ماه نخست امسال مثبت ۴۸۱ میلیارد دلار برآورد شده است. این کشور در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی ۳ هزار و ۶۴۳ میلیارد دلار با کشور‌های جهان مبادله تجاری داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است. چین در ۷ ماه نخست امسال ۲۰۶۲ میلیارد دلار کالا صادر و ۱۵۸۱ میلیارد دلار کالا وارد کرده است. صادرات چین در این مدت نیز بیش از ۱۴ درصد و واردات این کشور بیش از ۵ درصد افزایش داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر