01 شهريور 1401 - 09:32

سقوط یورو در برابر دلار آمریکا

ارزش یورو در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در ۲۰ سال اخیر رسیده است.
کد خبر : ۱۴۰۷۰۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز دوشنبه با نگرانی سرمایه گذاران از رکود اقتصادی منطقه یورو، یورو برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته به سطح زیر دلار آمریکا سقوط کرد.  ارزش این ارز تا ۰.۹۹۳۵ دلار سقوط کرد. این یکی از پایین‌ترین سطوح در دو دهه پس از صعود به حدود ۱.۰۳ دلار در یک نقطه اوایل این ماه است.

یورو در ماه فوریه با ارزش حدود ۱.۱۵ دلار معامله شد. کیت جوکس، استراتژیست ارز خارجی در یادداشتی خطاب به مشتریان نوشت: پایان تابستان دوباره ارزش یورو با وجود شرایط اقتصادی اروپا، تحت فشار قرار می‌گیرد. یورو اخیرا روند نزولی ثابتی داشته است با اینکه ترس از رکود اقتصادی منطقه یورو در بحبوحه افزایش عدم اطمینان در مورد عرضه انرژی روسیه تشدید شده است. در ماه جولای، برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ یورو با دلار برابری کرد.

به گفته مورگان استنلی، یورو می‌تواند در این سه ماهه تا ۰.۹۷ دلار کاهش یابد، سطحی که از اوایل دهه ۲۰۰۰ مشاهده نشده است. در همین حال، نومرا اینترنشنال پیش‌بینی کرد که تا پایان سپتامبر به ۰.۹۷۵ دلار کاهش یابد، پس از آن بازار می‌تواند به دنبال شکستن سطح ۰.۹۵ دلار یا احتمالاً پایین‌تر از آن باشد، در حالی که فشار بر منابع انرژی خطر خاموشی را افزایش داده و احتمالاً افزایش واردات انرژی به منطقه یورو را ضروری می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر