02 شهريور 1401 - 11:53
به مناسبت هفته دولت؛

مرکز نوآوری بانک ملی رونمایی شد/ آمادگی جذب ۶ هزار نیروی جوان

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به رونمایی از سامانه فینوداد گفت: ظرفیت جذب ۶ هزار نیروی جدید جوان را داریم و برای تحقق این امر باید قوانین و مقررات را اصلاح کنیم.
کد خبر : ۱۴۰۷۴۹
به گزارش خبرنگار ایبنا، محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی در مراسم رونمایی از سامانه فینوداد (مرکز نوآوری بانک ملی) گفت: موضوع دانش‌بنیان‌ها بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری است و در نتیجه وظیفه سنگینی را به عهده نظام اجرایی کشور گذاشته است تا امور به سمت دانش‌بنیان حرکت کنند.

وی با اشاره به چالش‌های نظام بانکی اظهار داشت: در این شرایط ما نیاز به اصلاحات شدید در درون و بیرون نظام بانکی داریم. در حوزه مسائل بیرونی، صنعت بانکداری با معضل کفایت سرمایه منفی بسیاری از بانک‌ها مواجه است. این درحالیست که کفایت سرمایه بانک باید هشت درصد باشد؛ بنابراین نیاز به بهبود کفایت سرمایه دارد.

فرزین ادامه داد: اگر بخواهیم به بازل ۳ که کفایت سرمایه ۱۳ درصد است برسیم، نیازمند ۵۳۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید می‌خواهیم؛ و اگر بخواهیم ناترازی شدیدی که در سمت دارایی و هزینه نظام بانکی است را حل کنیم، حداقل ۶۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) منابع جدید بایستی در سیستم بانکی داشته باشیم. یعنی این منابع به صورت افزایش سرمایه به سیستم بانکی تزریق شود. مدیرعامل بانک ملی یادآور شد: این کاری است که با همت مجلس و دولت بایستی حل شود.  


مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه قوانین و مقررات دست بانک‌ها را بسته است، گفت: با این قوانین و مقررات نمی‌توانیم با بقیه بانک‌های داخلی و خارجی رقابت کنیم. مدیرعامل بانک ملی در ادامه اظهار داشت: بار‌ها گفته ام ظرفیت جذب ۶ هزار نیروی جدید جوان را داریم، اما قوانین و مقررات را باید اصلاح کنیم. در این شرایطی که امروزه مشکل اشتغال و بیکاری به ویژه در بین جوانان تحصیل کرده داریم، بانک ملی این ظرفیت را برای جذب ۶ هزار نیروی جدید دارد. اگر این کار را نکنیم در فضای رقابتی نخواهیم توانست متناسب با سایر بانک‌ها چه در داخل و چه در خارج کشور عمل کنیم و بتوانیم پیشرو بخش تامین مالی کشور باشیم.


وی با تاکید بر اینکه سرعت بهبود را افزایش دهیم، تصریح کرد: توسعه دانش در اصلاح فرآیند‌ها در دستور بانک ملی قرار گرفته است. برنامه این است که ما فینتک بانکینگ ملی داشته باشیم؛ و نهایتاً به سمت بانکداری ونچر حرکت کنیم.


فرزین خاطرنشان کرد: رویه‌های موجود را باید عوض کنیم، رویه‌ها در حوزه وثایق است و به سمت اصلاح آن رفته‌ایم.
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها