04 شهريور 1401 - 11:02

کاهش اندکی قیمت طلا و نقره در بازار جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۱۷۵۵ دلار و ۶۱ سنت رسید.
کد خبر : ۱۴۰۷۹۶

به‌گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در این هفته به‌خاطر اظهارنظر‌های مختلف مقامات فدرال‌رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره قبل‌از سخنرانی جروم پاول رییس این بانک در اواخر امروز، یک افزایش نسبی داشت.


قیمت طلا طی ۳ روز متوالی در بحبوحه عدم اطمینان در مورد خطر رکود اقتصاد به‌دنبال احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره جهت مهار تورم افزایش داشته‌است.


طلا ۴ درصد از ارزش خود را از ابتدای جنگ اوکراین و به‌خاطر افزایش بیش‌ازحد نرخ بهره بانک مرکزی ازدست‌داده است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را افزایش داده و تمایل سرمایه‌گذاران را پائین می‌آورد. جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا قرار است امروز در ساعت ۱۰ صبح به وقت واشنگتن در اجلاس سالانه بانک‌های مرکزی در جکسون هول سخنرانی و دورنمای افزایش نرخ بهره در آمریکا را مشخص کند.

قبل‌از اظهارات پاول، جیمز بولارد، رئیس فدرال‌رزرو ایالت سنت‌لوئیس گفت مقامات باید به‌سرعت عمل کرده و نرخ بهره را تا ۳.۷۵ درصد تا ۴ درصد افزایش دهند. رییس فدرال‌رزرو کانزاس‌سیتی هم‌عقیده دارد بانک مرکزی هنوز هزینه وام‌گیری را آن‌قدر بالا نبرده که بر اقتصاد تاثیر بگذارد و احتمالاً آن را تا ۴ درصد افزایش می‌دهد.



بسیاری دیگر از تحلیلگران هم‌عقیده دارند نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا تا اوایل ۲۰۲۳ تا ۴ درصد افزایش می‌یابد و ارزش دلار را هم‌بالا می‌برد که باعث پایین آمدن قیمت طلا خواهد شد. پایین‌ترین رقم برای قیمت طلا ۱۷۰۰ دلار پیش‌بینی می‌شود.



قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۱۷۵۵ دلار و ۶۱ سنت رسید. نقره با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۱۵ سنت رسید و پلاتین تغییر چندانی نداشته و ۸۸۷ دلار و ۲۴ سنت معامله می‌شود.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر