06 شهريور 1401 - 12:55

احتمال پیوستن کشورهای آفریقای جنوبی به سیستم پرداخت میر روسیه

سفیر آنگولا در روسیه گفت که ارز‌های ملی در پرداخت‌های متقابل به کار خواهند رفت.
کد خبر : ۱۴۰۸۵۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، روز شنبه ریانووستی به نقل از آگوستو داسیلوا کونا، سفیر لواندا در روسیه گزارش داد، ممکن است آنگولا به سیستم پرداخت میر که توسط روسیه در واکنش به تحریم‌های غرب توسعه داده شده، بپیوندد و برای استفاده از کارت‌های MIR در این کشور مجوز بدهد.

او گفت: کابرد فنی سیستم میر در آنگولا امکان پذیر است، من معتقدم که دولت آنگولا می‌تواند به این سیستم بپیوندد. این امر به شدت به سطح روابط مالی و اقتصادی ما و میزان سرمایه گذاری در کشور بستگی دارد. وی افزود: دولت آنگولا پذیرای سرمایه گذاران روسی است و چناچه مشارکت آن‌ها قابل توجه باشد، منطقی است که به این سیستم بپیوندیم و آن را بپذیریم.

این نماینده با بیان اینکه ممکن است دو کشور به پرداخت‌های متقابل با ارز‌های ملی روی بیاورند، افزود که روبل روسیه به راحتی می‌تواند برای این منظور استفاده شود. زمانی که ایالات متحده، روسیه را در سال ۲۰۱۴ تحریم کرد، این کشور، توسعه سیستم پرداخت ملی خود را آغاز کرد. در آن زمان مشتریان چند بانک روسی به دلیل محدودیت ها، قادر به استفاده موقت از ویزا و مسترکارت نبودند.

 

از زمان معرفی این سیستم جدید، تاکنون بانک‌های روسیه بیش از ۱۲۹ میلیون کارت MIR صادر کرده اند. در حال حاضر این سیستم در ترکیه، ویتنام، ارمنستان، کره جنوبی، ازبکستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اوستیای جنوبی و آبخازیا پذیرفته می‌شوند.

اوایل این ماه، رسانه‌های هندی گزارش دادند که دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های این کشور ممکن است به زودی کارت‌های اعتباری و نقدی MIR روسیه را بپذیرند، در حالی که روسیه قصد دارد شروع به پذیرش متقابل سیستم پرداخت  RuPay هند کند. در ماه جولای، احمد الکتب، رئیس بخش اقتصادی سفارت امارات متحده عربی در مسکو، گفت که این کشور‌ها مذاکره برای توافقی را آغاز کرده اند که اجازه استفاده از کارت‌های سیستم پرداخت میر را در این کشور می‌دهد.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر