06 شهريور 1401 - 11:42

آغاز فروش ارز اربعین در بانک‌ها و صرافی‌ها/ کمتر از ۳ میلیون تومان برای ۱۰۰ دلار بپردازید

بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به میزان ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی به هر زائر اقدام می‌کنند.
کد خبر : ۱۴۰۸۶۰

به گزارش خبرنگار ایبِنا، با نزدیک شدن زمان پیاده‌روی اربعین، میزان ارزی که به زائرین تعلق می‌گیرد و همچنین چگونگی تامین آن یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مردم باید نسبت به آن آگاه باشند. در این راستا از پنجم شهریور ماه بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز، مکلف شدند نسبت به پرداخت ارز اربعین به میزان هر متقاضی ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی اقدام کنند.

 

بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به هر زائر اقدام می‌کنند. همچنین صرافی‌های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی نیز در چهارچوب ضوابط ابلاغی و احراز هویت متقاضیان (کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی)، مجاز به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به میزان هر متقاضی ۱۰۰ دلار آمریکا به نرخ توافقی هستند.

 

هر زائر اربعین باید برای خرید ارز مورد نیاز خود کمتر از ۳ میلیون تومان بپردازد؛ در حال حاضر دلار توافقی در کانال ۲۸ هزار تومان قرار دارد. البته، هر زائر در صورت نیاز به دینار عراق می‌تواند از صرافی‌ها و بانک‌های عامل به جای ۱۰۰ دلار نسبت به پرداخت ۱۵۰ هزار دینار عراق به نرخ توافقی درخواست کند.

 

زائران همچنین می‌توانند علاوه بر ارز اربعین، ارز مسافرتی نیز تهیه کنند که سهمیه آن ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست بخرند. علاوه براین می‌توانند ارز به نرخ توافقی نیز از صرافی‌های مجاز تهیه کنند.

 

بر اساس آخرین مصوبه بانک مرکزی که در تاریخ ۱۴۰۱.۰۵.۱۰ منتشر شد، تامین و پرداخت ارز مسافرتی به صورت اسکناس برای مسافران و به نرخ درج شده در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) برای کشور‌های با ویزا ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها و برای کشور‌های بدون ویزا ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها است.

 

زائران اربعین برای دریافت ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی از صرافی‌های مجاز و بانک‌های منتخب باید کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی را همراه داشته باشند.

 

همچنین، فروش ارز بابت سرفصل زیارتی اربعین حسینی (ع) هیچ‌گونه محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها