06 شهريور 1401 - 14:42
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

جزئیات پرداخت سهیمه ارز اربعین به متقاضیان

دبیر کل کانون صرافان کشور با تاکید بر اینکه دغدغه ای برای عرضه ارز اربعین به هم وطنان وجود ندارد گفت: معادل ۱۰۰ دلار آمریکا به قیمت توافقی به متقاضیان فروخته خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۰۸۶۸

کامران سلطانی زاده دبیر کل کانون صرافان کشور در گفتگو با ایبِنا  در خصوص جزئیات دریافت ارز اربعین در این ایام اظهار داشت: در این بخش تمامی صرافی‌های تحت نظارت بانک و عضو بازار متشکل ارزی در سراسر کشور آمادگی کامل جهت فروش ارز مصوب سفر زیارتی اربعین را دارند.

وی در خصوص میزان این ارز با اشاره به اینکه هم وطنان از این نظر دغدغه‌ای نداشته باشند، افزود: به هم وطنان متقاضی ارز اربعین، معادل ۱۰۰ دلار آمریکا به قیمت توافقی فروخته خواهد شد. وی تاکید کرد: این تخصیص ارز در حالی است که سهمیه هم وطنان در بخش ارز مسافرتی و همچنین سهمیه ارز توافقی آن ها، هیچ گونه تغییری نخواهد داشت و تحت الشعاع قرار نمی‌گیرد.  

سلطانی زاده در ادامه گفت: هم وطنان سهمیه ۱۰۰ دلار توافقی ارز اربعین را می‌توانند بدون دغدغه از صرافی‌های مجاز سراسر کشور دریافت کنند وچنانچه صرافی‌ها اطلاعات کاملی برای ارائه به مراجعه کنندگان  نداشتند، مردم می‌توانند با کانون صرافان ایرانیان تماس بگیرند و کانون صرافان مشکلات را پیگیری خواهد کرد.  

وی یادآور شد: بانک مرکزی با ایجاد بستر مناسب ارز توافقی و شبکه بسیار دقیق عرضه ارز در صرافی‌های مجاز، ارز اربعین را در اختیار هم وطنان قرار می‌دهد. همچنین چند بانک به صورت ارزی و ریالی و چندین شعب منتخب بانکی هم آمادگی ارائه خدمات ارز اربعین را دارند و دغدغه‌ای وجود نخواهد داشت.

ارسال‌ نظر
ناشناس
Canada
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
۰
در عراق پول ایران را قبول دارن و نباز به ارز نیست و هزینه ای هم ندارن
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها