06 شهريور 1401 - 15:52

شکسته شدن رکورد فروش اموال تملیکی در دولت سیزدهم/ ۸۶ هزار میلیارد ریال کالا تعیین تکلیف شد

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، تعیین تکلیف بیش از ۸۶ هزار میلیارد ریال کالا را از جمله اقدامات منحصربه‌فرد و جهادی سازمان مذکور در ۱۱ماهه دولت سیزدهم عنوان کرد که با رشدی بالغ بر ۵۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه بوده است.
کد خبر : ۱۴۰۸۷۳

به گزارش ایبِنا، سید عبدالمجید اجتهادی اظهار کرد: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته برای اصلاح این سازمان طی سالیان متمادی، اقدام مؤثر و عملیاتی انجام نشد و وجود انبوه مشکلات، مانع از انجام تکالیف سازمان به نحو احسن شده بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اهتمام رئیس‌جمهور و همراهی مجدانه ریاست دستگاه قضا شاهد تحولات سازنده و مرتفع‌سازی بخش قابل‌توجهی از مسائل این سازمان بودیم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با تأکید بر اینکه در حقیقت تحول در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان بوشهر و بازدید ایشان از مجموعه انبار‌های سازمان در این استان آغاز شد، ادامه داد: این انبار‌ها وضعیت بسیار نامطلوب داشتند و کالا‌های زیادی در زمان‌های طولانی در این انبار‌ها باقی‌مانده و کالا‌های بسیاری از بین رفته بودند. البته عدم تعیین تکلیف این کالا‌ها دلایل مختلفی داشت که یکی از دلایل آن اطاله دادرسی بوده است، اما نمی‌توان گفت که تمام مشکلات ناشی از مراجع صادرکننده بود چرا که تمام کالا‌های در اختیار اموال تملیکی، ارتباطی با مراجع رسیدگی‌کننده ندارند.

 

وی با بیان اینکه اصلاح قوانین و مقررات مربوط به اداره سازمان، اصلاح ساختار و تشکیلات سازمان و ساماندهی انبار‌ها و تسریع در تعیین تکلیف اموال از مهم‌ترین مطالبات سازمان اموال تملیکی بوده است، افزود: به همین منظور با تشکیل کارگروه‌ها با حضور متخصصین و کارشناسان باتجربه، سند تحولی با رویکرد جدید تهیه و در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی تأکید کرد: خوشبختانه اقدامات ویژه‌ای برای نخستین‌بار در طول تاریخ کشور و سازمان اموال تملیکی از جمله اصلاح و ارتقای ساختار سازمان، ساماندهی انبار‌ها و بسته‌شدن پرونده‌های رسوبی روی زمین‌مانده طی دو دهه اخیر انجام شد.

 

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات جهادی در مورد ساماندهی و تجهیز انبار‌ها گفت: تسطیح زمین، آماده‌سازی، قفسه‌بندی، تعمیرات اساسی و خرید انبار‌های ۱۴ استان با مساحت حدود ۱۲ هزار مترمربع به ارزش بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان انجام شده است. در دولت سیزدهم حجم و گنجایش انبار‌ها با اضافه‌شدن تجهیزات و قفسه‌بندی سه برابر بیشتر از گذشته شده است.

 

اجتهادی با برشمردن دیگر اقدامات انجام شده گفت: ایجاد شفافیت در مزایده مورد تأکید دولت، قوه قضاییه و وزیر اقتصاد بوده و از روش‌های فروش فساد زدایی صورت گرفت.

 

به گفته وی، هر بار که مزایده و حراج‌ها برگزار می‌شود به تعداد متقاضیان و شرکت‌کنندگان افزوده می‌شود. در مزایده اخیر ۴۶۱ میلیارد تومان فروش داشتیم که تاکنون رخ نداده بود. 

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر