07 شهريور 1401 - 13:19

خاموش کردن پله برقی‌ها برای صرفه جویی انرژی در آلمان

با ضروری شدن حفظ منابع انرژی در سرتاسر اروپا، کسب و کار‌ها در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی گام برداشتند.
کد خبر : ۱۴۰۸۹۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، روزنامه آلمانی بیلد روز شنبه گزارش داد که فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید در سراسر آلمان در جدیدترین اقدام صرفه‌جویی در مصرف انرژی، پله‌های برقی را خاموش کرده یا استفاده از آن‌ها را محدود کرده‌اند. پله برقی‌ها در چند فروشگاه زنجیره‌ای آلمانی ساترن و در فروشگاه بسیار بزرگ مانند کاستاد و گالریا کافهف کار نمی‌کنند. در مراکز خرید‌ای سی ای، صبح‌ها و عصر‌ها دستگاه‌ها خاموش می‌شوند. طبق گزارش ها، شرکت عظیم لوازم خانگی آیکیا در حال بررسی اقدامی مشابه است و رئیس گروه فروش به رسانه‌ها گفت: با محدودیت در نور و پله برقی، شروع به صرفه جویی در انرژی کردیم. ما این کار را تا حد امکان انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم بر مشتریان خود تأثیر منفی نداشته باشیم.

۲۵ آگوست، برلین مجموعه‌ای از اقدامات را با هدف کاهش مصرف گاز طبیعی در طول فصل آتی آشکار کرد که شامل کاهش گرمایش در ادارات و ساختمان‌های عمومی، به استثنای مراکز اجتماعی مانند بیمارستان ها، از ۲۰ درجه به ۱۹ درجه سانتیگراد است. همچنین تبلیغات در فضای باز و روشنایی ویترین‌ها و بنا‌های تاریخی از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح به وقت محلی خاموش است. علاوه بر این، از صاحبان فروشگاه‌ها خواسته می‌شود که برای حفظ گرما از باز نگه داشتن در‌های خود در مدت طولانی خودداری کنند.

آلمان با مشکل تامین گاز طبیعی از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۱ دست و پنجه نرم می‌کند. از اواسط ژوئن، این مسیر کلیدی تنها با ۴۰ درصد ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته و معادل حدود ۶۷ میلیون متر مکعب در روز است.  این کاهش به دلیل تاخیر در بازگشت توربین‌های گاز پس از تعمیر و نگهداری در کانادا و ناشی از تحریم‌های اتاوا علیه روسیه است.  در ماه جولای، عرضه گاز روسیه از طریق این خط لوله به ۲۰ درصد از سطح حداکثر خود کاهش یافت، در حالی که توربین‌های باقی مانده نیاز به تعمیر اساسی دارند و یک واحد کلیدی هم در آلمان گیر کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر