07 شهريور 1401 - 13:17

امضای تفاهم‌نامه همکاری مجمع کارآفرینان ایران با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران و رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، مشاوره‌ای و خدمات علمی امضا کردند.
کد خبر : ۱۴۰۹۰۱

به گزارش ایبِنا؛ و به نقل روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران، همکاری‌های پژوهشی در حوزه های مسایل حقوقی، قانونی و جامعه شناختی کارآفرینی، همکاری پژوهشی در زمینه کارآفرینان بزرگ جهان و کارآفرینی در کشورهای پیشرفته، همکاری در زمینه بازنگری قوانین موجود و تدوین قوانین جدید کارآفرینی و همکاری در زمینه پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در موضوعات کارآفرینی بخشی از محورهای این همکاری است.

 

در ابتدای این نشست که در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به پیشینه این نهاد خصوصی و مردم نهاد، گفت: این مجمع در سال ۹۲ و با همراهی و حمایت تولیدکننده‌های داخلی ایجاد شد. مجمع برای عضویت کارآفرینان دو شرط داشت: یکی اینکه شرکت کاملا خصوصی باشد و دیگر اینکه بیش از یک هزار نیروی کار داشته باشد که حدود ۵۰ تولیدکننده چنین شرایطی را داشتند و به عضویت مجمع درآمدند.» دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران در ادامه با اشاره به مطالعات انجام‌شده در این مجمع و بررسی تطبیقی شیوه پیشرفت کشورهای دیگر، افزود: «مطالعات و پژوهش‌های مجمع درباره کشورهای توسعه‌یافته و همچنین کشورهایی که در دو دهه گذشته به رشد چشم‌گیری در صنعت دست یافتند، نشان می‌دهد که در همه این کشورها حمایت‌هایی از پیشران‌ها و پیش‌گامان کارآفرینی صورت گرفته و نتیجه این حمایت‌ها هم رشد صنعت و اقتصاد این کشورها بوده است. در کشورهایی مانند آلمان در برنامه‌های مشخص و پنج ساله حوزه‌های مختلف صنعتی را به عنوان پیشران مشخص و معرفی می‌کردند و حمایت‌های لازم را از این پیشران‌ها به عمل آوردند که نتیجه آن رشد اقتصاد این کشور بوده است. در ایران اگرچه روندهای حمایتی آغاز و گام‌هایی برداشته شده‌ اما همچنان مسائل و مشکلات پیش‌پای کارآفرینان فراوان است.

 

او در ادامه با اشاره به عضویت افراد خوش‌نام صنعت و کارآفرینی در هیات‌مدیره این مجمع، درباره لزوم همکاری این مجمع و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تجربه نشان می‌دهد که شکنندگی اقتصاد کشور ما به دلیل کارشکنی‌های دشمنان و همچنان تحریم‌های ظالمانه، بالا است و یکی از اساسی‌ترین راه‌های مقابله با این شکنندگی، فعالیت پیشران‌های اقتصادی و صاحبان صنایع است. در چنین شرایطی ضروری است که چتر حمایتی مناسبی برای کمک به این کارآفرینان ایجاد شود که اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا شاهد رشد اقتصاد کشور خواهیم بود.

 

بخش بعدی این نشست به سخنان رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اختصاص داشت که در این بخش یداللهی با استقبال از همکاری این دانشکده با مجمع کارآفرینان ایران بر ضرورت گسترش این همکاری‌ها تاکید کرد و گفت: دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با جهت‌گیری‌های و سیاست‌های کلی مجمع کارآفرینان همدل و همراه است و این تفاهم‌نامه را گام مهمی برای بهبود و گسترش این فعالیت‌ها می‌داند.» او با تاکید بر اینکه آموزش در حوزه کارآفرینی یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه ایران است، ادامه داد: «دانشکده کارآفرینی و مجموعه ما علاقه‌مند است که با همکاری مجمع در زمینه‌های آموزش و همچنین کارهای پژوهشی همکاری داشته باشد. ساخت ویدیو و مستندهای آموزشی از زندگی کارآفرینان یکی از سرفصل‌های همکاری خواهد بود و این محتوا قابلیت تبدیل به دروس آموزشی این دانشکده و در حالت کلی‌تر آموزش عموم جامعه را خواهد داشت.

 

یداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زنجیره تامین شرکت‌های عضو مجمع کارآفرینان هم گفت: زنجیره تامین شرکت‌های عضو مجمع می‌تواند یکی دیگر از زمینه‌های همکاری باشد که دانشکده ما می‌تواند در این بخش نقش آموزشی و همچنین شناسایی و معرفی شرکت‌ها در این زمینه را ایفا کند. بخش پایانی این نشست هم به امضای تفاهم‌نامه همکاری اختصاص داشت که در آن دو طرف از عزم خود برای اجرایی‌کردن مفاد این تفاهم‌نامه سخن گفتند و تاکید داشتند که این تفاهم‌نامه ضمن اجرا در دوسال آینده، در سال‌های آتی هم امکان تمدید داشته باشد.

 

شایان ذکر است که براساس متن این تفاهم‌نامه، موضوع اصلی آن «همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای و خدمات علمی است.» درباره مدت‌زمان تفاهم‌نامه هم در ماده سه آمده است که «اين تفاهم‌نامه از تاريخ امضای نمایندگان دانشکده کارآفرینی و مجمع کارآفرینان ایران به مدت دو سال با حسن انجام کار معتبر است كه با توافق طرفين قابل تمديد خواهد بود.»

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر