07 شهريور 1401 - 14:31
در گفتگو با ایبنا مطرح شد؛

جزئیات کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز

امروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان تعیین شد.
کد خبر : ۱۴۰۹۱۱

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به کاهش قیمت طلا در بازار جهانی اظهار داشت: بهای هر اونس طلا در بازار جهانی در شرایطی که ۱۷۴۰ دلار بود، امروز به ۱۷۲۳ دلار رسید که نشان از افت ۱۷ دلاری قیمت اونس جهانی طلا دارد. همچنین قیمت هر اونس نقره در معاملات امروز به رقم ۱۸ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گفته کشتی آرای امروز به دلیل صحبت‌های مثبت در خصوص مذاکرات برجامی، قیمت ارز با کاهش همراه بود و در نتیجه این نوسانات، تاثیر کاهشی را در بازار طلا و سکه شاهد هستیم. به گونه‌ای که در معاملات امروز (دوشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان تعیین شد.


وی افزود: نیم سکه به رقم ۸ میلیون تومان معامله شد. ربع سکه نیز به ۵ میلیون تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۳ میلیون تومان دادوستد شد.


همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۲۶۱ هزار تومان رسید که با کاهش همراه بوده است.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۴۰۱ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۴۷۲  هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۵۴۱ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۶۸۲ هزار تومان رسید.  

وی در پایان گفت: حباب سکه در سومین روز هفته با کاهش نسبت به روز یکشنبه، به رقم یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسیده است.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر