08 شهريور 1401 - 10:58

رکود ارز‌های اروپایی در برابر دلار

رکود ارز‌های اروپایی در برابر دلار
پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ‌های بهره برای مدت طولانی تری به منظور مهار تورم مارپیچ، بالا باقی می‌ماند، دلار به بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته در برابر سایر ارز‌های اصلی رسید.
کد خبر : ۱۴۰۹۳۲

ه گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، دلار - که ارزش پول ایالات متحده را در برابر سبدی از ارز‌های دیگر اندازه می‌گیرد - به بالاترین حد خود در دو دهه قبل در ۱۰۹.۴۸ واحد رسید. این امر ارز‌های اروپایی را در رکود قرار داد.

یورو در معاملات اولیه اروپا ۰.۲۵ درصد کاهش یافت و به ۰.۹۹۴۱۵ دلار رسید که نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته است، در حالی که پوند به پایین‌ترین سطح خود در دو سال و نیم گذشته سقوط کرد و بازار‌های لندن به دلیل تعطیلات عمومی بسته شدند.


پاول جمعه گذشته در سمپوزیوم بانک مرکزی در جکسون هول در ایالت وایومینگ، گفت که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را تا بالاترین سطح لازم برای محدود کردن رشد افزایش خواهد داد؛ و برای کاهش تورم که به بیش از ۳ برابر هدف ۲ درصدی مجلس رسیده است، آن را «برای مدتی» در این سطح نگه می‌دارد؛ و بازدهی خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت، زیرا بازدهی دو ساله به بالاترین سطح خود در ۱۵ سال گذشته در حدود ۳.۴۹ ٪ رسید که به تقویت شاخص دلار کمک کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر