08 شهريور 1401 - 14:05

همراهی ۷۰ ساله بانک صادرات ایران با خانواده ایرانی

بانک صادرات به عنوان یکی از بانک‌های ارایه دهنده تسهیلات ازدواج در ارایه تسهیلات پیشرو بوده و پس از تکمیل پرونده وام را در کمترین زمان ممکن به حساب متقاضیان واریز می‌کند.
کد خبر : ۱۴۰۹۴۱

به گزارش ایبِنا؛ ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن سه اولویت بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات به بانک‌ها اعلام شده است. بانک‌ها موظفند براساس این اولویت‌ها به متقاضیان تسهیلات پرداخت کنند. آمار‌های موجود نیز نشان می‌دهد دولت سیزدهم در پرداخت تسهیلات ازدواج به عنوان یکی از اولویت‌ها، عملکرد خوبی را در یکسال گذشته داشته است. به گونه‌ای که به فاصله مدت زمان یکسال گذشته از شهریورماه سال گذشته تا مرداد ماه امسال ۹۳۹ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۹۷۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

به گفته معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی پرداخت وام ازدواج ۳۵ درصد رشد داشته است. این وام از مبلغ ۷۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۱۲۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافت تا بخشی از هزینه‌های آغاز زندگی را در مردان بالای ۲۵ سال و زنان بالای ۲۳ سال پوشش دهد.


با در نظر گرفتن این روند که حدود ۷۰۰ هزار ازدواج در یکسال اتفاق می‌افتد باید گفت مسیر حرکت بانک‌ها برای ارایه وام ازدواج هموارتر از گذشته است. تعداد تسهیلات ازدواج بانک‌ها در یکسال گذشته یک میلیون و ۱۵ هزار و ۵۲۲ فقره به ارزش یک میلیون و ۷۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است. در این میان ۳۲ بانک دارای شرایط ارایه وام ازدواج معرفی شده‌اند که وام ازدواج را پرداخت می‌کنند.

 


بانک صادرات ایران از جمله بانک‌های بزرگ کشور دارای بیش از دو هزار شعبه در سراسر کشور است که با در نظر گرفتن ۱۱۴ هزار و ۶۲۸ فقره وام پرداخت شده به مبلغ ۱۲۸ هزار میلیارد ریال، سهم هر شعبه حدود ۵۷ وام بوده است. اما پرداخت‌های این بانک در زمینه ازدواج جوانان حدود ۱۱ درصد از تسهیلات پرداختی ازدواج در یکسال گذشته در کل نظام بانکی را شامل می‌شود.


این رقم در یکسال منتهی به پایان خردادماه به میزان ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه بوده و زمینه ازدواج ۱۳۳ هزار عروس و داماد را فراهم کرده است.


جاده هموار وام ازدواج در یکسال گذشته

دغدغه جوانان در آستانه ازدواج، تامین مخارج است. وام ازدواج می‌تواند بخشی از این دغدغه را مرتفع کند. در سال‌های گذشته حل مشکل نحوه پرداخت و معطلی متقاضیان مدنظر سیستم بانکی کشور بوده است. مقامات بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز بار‌ها بر تسهیل و تسریع روند ارایه تسهیلات ازدواج تاکید کرده‌اند و بر اجرای این امر در بانک‌ها نظارت دارند.


بانک صادرات نیز به عنوان یکی از بانک‌های ارایه دهنده تسهیلات ازدواج در ارایه تسهیلات پیشرو بوده و پس از تکمیل پرونده وام را در کمترین زمان ممکن به حساب متقاضیان واریز می‌کند.

 


صادرات همگام با فرزندان ایران

بانک صادرات ایران در حالی ۷۰ ساله می‌شود که این ریش سفید نظام بانکی در راستای فرزندآوری نیز همراه خانواده‌های ایرانی است. ۲۳ هزار فقره تسهیلات، هدیه بانک صادرات به فرزندان تازه متولد شده ایرانی است. مبلغ این تسهیلات ۱۳۵ هزار میلیارد ریال بوده است. بانک صادرات ایران همگام با فرزندان ایرانی‌ای که از ابتدای ۱۴۰۰ متولد شده‌اند تسهیلات پرداخت کرده است. این بانک در طرح حمایت از جوانی جمعیت تا ابتدای تیرماه حدود چهار هزار فقره وام فرزندآوری به ارزش بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است. بیشترین تعداد وام‌های فرزندآوری بانک صادرات به استان‌های اصفهان، یزد، فارس و خراسان‌رضوی پرداخت شده است.

 


وام فرزندآوری دارای شش ماه دوره تنفس است و برای فرزند اول ٢٠٠ میلیون ریال با بازپرداخت ٣٦ ماهه، فرزند دوم ٤٠٠ میلیون ریال ٤٨ ماهه، فرزند سوم ٦٠٠ میلیون ریال ٦٠ ماهه، فرزند چهارم ٨٠٠ میلیون ریال ٧٢ ماهه و فرزند پنجم به بعد یک میلیارد ریال ٨٤ ماهه در نظر گرفته شده که بر اساس اعتبارسنجی به والدین پرداخت خواهد شد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر