12 شهريور 1401 - 10:09
صندوق بین المللی پول اعلام کرد؛

انگلستان؛ آسیب‌پذیرترین کشور اروپای غربی در بحران انرژی

انگلستان؛ آسیب‌پذیرترین کشور اروپای غربی در بحران انرژی
تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد که انگلستان، وابسته ترین کشور اروپایی به گاز طبیعی است.
کد خبر : ۱۴۱۰۳۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، با استناد به تحلیل صندوق بین‌المللی پول (IMF) گزارش شده که تشدید بحران انرژی بر خانوار‌های بریتانیایی نسبت به همتایان خود در سایر کشور‌های اروپای غربی آسیب بیشتری وارد می‌کند. این گزارش خاطرنشان کرد که تفاوت تحمل این هزینه بر خانوار‌های کم درآمد و ثروتمند در بریتانیا بسیار بیشتر از سایر نقاط اروپا است.

این امر، وابستگی شدید بریتانیا به گاز طبیعی برای گرم کردن خانه‌ها و تولید برق در زمان افزایش قیمت‌ها را آشکار ساخت. علاوه بر این، بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، بریتانیا دارای خانه‌هایی با کمترین مصرف انرژی در اروپای غربی است.

این تحقیق نشان داد که انتظار می‌رود یک ​​خانوار متوسط بریتانیایی در سال ۲۰۲۲، ۸.۳ درصد از کل هزینه خود را با قیمت بالاتر قبض‌های انرژی از دست بدهد در حالی  که در آلمان و اسپانیا این رقم ۴ درصد پیش بینی می‌شود. تنها خانوار‌های استونیایی و چکی با تاثیر بالاتر این افزایش قیمت نسبت به بریتانیا در تمام اروپا روبرو هستند.

پیش بینی می‌شود ۱۰ درصد از فقیرترین خانوار‌های بریتانیا، ۱۷.۸ درصد از بودجه خود را در سال جاری صرف انرژی کنند، در حالی که ۱۰ درصد از ثروتمندترین آن‌ها تنها ۶.۱ درصد از بودجه خود را صرف انرژی خواهند کرد. این اختلاف زیاد ۱۱.۷ درصدی از سهم هزینه این دو طبقه، بیشترین اختلاف بین ۲۵ کشور اروپایی ارزیابی شده توسط صندوق بین المللی پول است. در فرانسه این تفاوت ۳.۹ درصد است در حالی که در هلند ۲.۵ است.

انتظار می‌رود که افزایش هزینه‌های سایر کالا‌ها باعث کاهش ۲ درصد دیگر از بودجه خانوار بریتانیا در سال ۲۰۲۲ شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر