13 شهريور 1401 - 10:11

هند جایگاه اقتصادی بریتانیا را تصاحب کرد

هند با پیشی گرفتن از بریتانیا به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل و موقعیت بریتانیا توسط اقتصاد هند در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ واژگون شد.
کد خبر : ۱۴۱۰۷۵

به گزارش ایبِنا، بر اساس این گزارش، تولید ناخالص داخلی (اسمی) هند بر مبنای تعدیل شده با استفاده از نرخ مبادله دلار در آخرین روز سه ماهه مارس ۸۵۴.۷۰ میلیارد دلار در حالی که بریتانیا ۸۱۶ میلیارد دلار بود.

 

براساس گزارش اکونومیک، برخلاف اقتصاد بریتانیا که به دلیل هزینه‌های بالای انرژی و تورم رو به رشد مصرف‌کننده با مشکل مواجه است، پیش‌بینی می‌شود اقتصاد هند در سال جاری هفت درصد رشد کند.

 

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده بود هند امسال از بریتانیا عبور کند و این کشور تنها پس از آمریکا، چین، ژاپن و آلمان قرار می‌گیرد.

 

بر اساس این گزارش، اقتصاد بریتانیا یک دهه پیش در جایگاه پنجم و اقتصاد هند در رتبه یازدهم قرار داشت.

 

تولید ناخالص داخلی هند با ۱۳.۵ درصد در سه ماهه آوریل تا ژوئن با کمک پایه مطلوب، رشد قوی زراعت، خدمات، ساخت‌وساز و مصرف خصوصی به سریع‌ترین رشد خود در یک سال اخیر رسید.

 

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت آمار و اجرای برنامه (MoSPI) در سه ماهه قبل (ژانویه تا مارس سال مالی ۲۲)، تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور ۴.۱ درصد رشد کرد.

 

وزیر دارایی، تی وی سوماناتان پس از اینکه داده‌های رسمی نشان داد تولید ناخالص داخلی سه ماهه آوریل تا ژوئن ۱۳.۵ درصد رشد داشته است، اظهار کرد که اقتصاد هند در مسیر رسیدن به نرخ رشد بیش از هفت درصدی در سال مالی جاری است.

 

سوماناتان در مورد اعداد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول گفت که اقتصاد چهار درصد بالاتر از سطح قبل از کووید است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر