13 شهريور 1401 - 17:12

فقر انرژی در ایتالیا؛ یک نفر از هر شش نفر

از هر شش ایتالیایی یک نفر با فقر انرژی مواجه بوده و کنفدراسیون ایتالیا هشدار داد که مناطق جنوبی این کشور در بالاترین خطر قرار دارند.
کد خبر : ۱۴۱۰۹۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، خبرگزاری‌ای ان اس‌ای ایتالیا به نقل از کنفدراسیون عمومی صنایع دستی ایتالیا گزارش داد که ممکن است از هر شش ایتالیایی یک نفر یا به طور کلی تا ۹ میلیون نفر به دلیل افزایش قبوض در سراسر اتحادیه اروپا در فقر انرژی قرار گیرند.  خانوار‌ها در صورتی در انرژی، فقیر تلقی می‌شوند که نتوانند خانه‌های خود را در زمستان به طور منظم گرم کنند یا در تابستان از تهویه مطبوع استفاده کنند و مجبور شوند استفاده از لوازم خانگی پر انرژی را متوقف کنند یا استفاده از آن‌ها را به شدت محدود کنند.

 بر اساس گزارش ها، مناطق جنوبی کشور بیشترین آسیب را دیده اند. در کامپانیا، بین ۵۱۹ هزار تا ۷۷۹ هزار خانوار به طور نامنظم از برق یا گاز استفاده می‌کنند. در سیسیل این رقم بین ۴۸۱ هزار تا ۷۲۲ هزار است و در کالابریا ۲۸۷ هزار خانوار وجود دارد.  اوایل این هفته، رسانه‌های محلی گزارش دادند که روبرتو سینگولانی، وزیر محیط زیست ایتالیا، قصد دارد از همه مردم بخواهد که گرمایش را از ماه اکتبر خاموش کنند. ایتالیا قبلاً محدودیت‌هایی را برای استفاده از گرمایش مرکزی در ساختمان‌های عمومی و بلوک‌های آپارتمانی وضع کرده و انتظار می‌رود این محدودیت‌ها تحت تدابیر جدید تشدید شوند.

لیگ فوتبال سری‌ای ایتالیا اعلام کرد که قصد دارد به عنوان بخشی از اقدام‌های صرفه جویی در مصرف انرژی، محدودیتی چهار ساعته برای استفاده از نورافکن در ورزشگاه‌ها در روز‌های بازی اعمال کند. پیش بینی می‌شود که این قانون جدید، مصرف برق نورافکن را تا حدود ۲۵ درصد کاهش دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها