15 شهريور 1401 - 13:52

رکود اقتصادی آلمان اجتناب‌ناپذیر است

طبق گزارش‌ها، آخرین حمایت مالی کاهش تورم در آلمان نمی‌تواند رکود اقتصادی را متوقف کند.
کد خبر : ۱۴۱۱۴۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، روز دوشنبه تحلیل گران گفتند که بسته حمایت مالی ۶۵ میلیارد یورویی که دربرلین به عنوان آخرین تلاش برای کاهش فشار ناشی از تورم ناشی از تشدید بحران تامین برق به تصویب رسیده، به جلوگیری از رکود قریب الوقوع بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا کمکی نمی‌کند.

این اقدامات شامل یارانه‌های بیشتر برای خانوار‌های کم درآمد، پرداخت به دانشجویان و مستمری بگیران و مربوط به سقف قیمت برق است. طبق گفته یک اقتصاددان به مشتریان: در حالی که بسته حمایتی اعلام شده واقعاً برای افراد ضعیف‌تر تسکین خواهد داشت، اما این تردید وجود دارد که این بسته برای جبران تأثیر قبوض بالاتر انرژی کافی باشد.

این کارشناس نسبت به عملیاتی شدن کامل بسته حمایتی در سال ۲۰۲۲ تردید داشت و گفت: احتمال دارد که این بسته در جلوگیری از سقوط اقتصاد به رکود شکست بخورد. اقتصاددان دیگری هشدار داد که اقدامات اعلام شده فقط این توهم را ایجاد می‌کند که می‌توان از بخش بزرگی از جمعیت در برابر پیامد‌های افزایش قیمت انرژی محافظت کرد.  او افزود که ممکن است رویکرد برلین، همراه با ظرفیت‌های تولید حداکثر، قیمت‌های مصرف‌کننده را افزایش دهد.

 بر اساس گرگ فوزی، استراتژیست جی پی مورگان چیس، به نقل از بلومبرگ، انتظار می‌رود کاهش ۱۰ میلیارد یورویی قبوض برق خانوارها، تورم کل را ۰.۶ درصد کاهش دهد.  او گفت: در حال حاضر سؤالات زیادی برای سنجش تأثیر دقیق بر تورم شامل زمان بندی وجود دارد و افزود که ممکن است خطرات جدیدی به دلیل توقف عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم ۱ رخ دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها