16 شهريور 1401 - 16:26

افزایش تجارت کالا‌های خارجی چین

افزایش تجارت کالا‌های خارجی چین
تجارت کالا‌های خارجی چین در ۸ ماه اول ۱۰.۱ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۴۱۱۸۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از شینهوا، داده‌های رسمی روز چهارشنبه نشان داد که تجارت خارجی کالا‌های چین با جهش سالانه ۱۰.۱ درصد نسبت به سال گذشته به ۲۷.۳ تریلیون یوان (حدود ۳.۹۵ تریلیون دلار آمریکا) در هشت ماهه اول سال رسیده است.

 بر اساس گزارش اداره کل گمرک، صادرات، ۱۴.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۱۵.۴۸ تریلیون یوان رسید، در حالی که واردات ۵.۲ درصد نسبت به ۱۱.۸۲ تریلیون یوان سال گذشته افزایش یافت. از ژانویه تا آگوست، تجارت چین با سه شریک تجاری اصلی خود، انجمن کشور‌های آسیای جنوب شرقی، اتحادیه اروپا و ایالات متحده به ترتیب ۱۴ درصد، ۹.۵ درصد و ۱۰.۱ درصد رشد داشته است.

در این دوره، تجارت چین با کشور‌های حاشیه اش نسبت به سال گذشته ۲۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۸.۷۷ تریلیون یوان رسید. صادرات محصولات مکانیکی و الکتریکی با ۹.۸ درصد افزایش به ۵۶.۵ درصد از کل نسبت به سال گذشته افزایش یافت. شرکت‌های خصوصی شاهد افزایش ۱۴.۹ درصدی واردات و صادرات نسبت به سال گذشته به ۱۳.۶۸ تریلیون یوان در هشت ماهه اول بوده اند که ۵۰.۱ درصد از کل کشور به حساب می‌آید. ارزش تجارت شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی ۲.۴ درصد و شرکت‌های دولتی ۱۵.۱ درصد در همین دوره افزایش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر