19 شهريور 1401 - 14:32

آرژانتین یک قدم تا رسیدن به رقم باور نکردنی تورم ۱۰۰ درصدی

بر اساس نظرسنجی انجام‌شده از سوی بانک مرکزی آرژانتین کارشناسان اقتصادی پیش بینی خود نسبت به نرخ تورم سالانه در این کشور را به میزان قابل توجهی افزایش دادند.
کد خبر : ۱۴۱۲۲۴

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی که از سوی بانک مرکزی آرژانتین انجام شده نشان می‌دهد که کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی خود نسبت به تورم سالانه در این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به 95 درصد افزایش دادند.

این درحالی است که دولت و بانک مرکزی آرژانتین به شدت در تلاش است تا بر بحران اقتصادی بلندمدتی که این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ احاطه کرده مسلط شوند.

پیش‌بینی کنونی نسبت به رقم پیش‌بینی‌شده در نظرسنجی ماه قبل حدود 5 درصد بالاتر است و کارشناسان می‌گویند فقط در ماه آگوست تورم آرژانتین 6.5 درصد بالا رفته است.

در این نظرسنجی کارشناسان همچنین گفته‌اند که نرخ تورم آرژانتین برای سال آینده 84 درصد و برای سال 2024 هم 63 درصد خواهد بود.

آرژانتین به عنوان سومین اقتصاد بزرگ حوزه آمریکای لاتین مدت‌هاست که با نرخ تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کند و حالا تبعات جنگ نظامی بین روسیه و اوکراین شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مردم این کشور بغرنج‌تر کرده و به افزایش بیشتر قیمت منجر شده است.

این کارشناسان نرخ برابری دلار و پزوی آرژانتین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ماه دسامبر 170 پزو در برابر دلار پیش‌بینی کردند و این در حالی است که هم اکنون معامله‌گران بازار به شکلی فزاینده برای تامین دلار و مبادلات ارزی به سمت بازار سیاه رفته‌اند.

 

برچسب ها: تورم دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر