21 شهريور 1401 - 14:21

هزینه خانواده سلطنتی بریتانیا چقدر است؟ تأثیر مرگ الیزابت بر اقتصاد پادشاهی چیست؟

هزینه خانواده سلطنتی بریتانیا چقدر است؟ تأثیر مرگ الیزابت بر اقتصاد پادشاهی چیست؟
اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا سالانه ده ها میلیون پوند برای تامین هزینه های رسمی خود دریافت می کنند، پس چه کسی هزینه آن را پرداخت می کند؟ مرگ ملکه الیزابت دوم چقدر برای اقتصاد بریتانیا هزینه خواهد داشت؟
کد خبر : ۱۴۱۲۸۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، دو سوالی که روزنامه فرانسوی "لو فیگارو" در دو گزارش جداگانه سعی کرد به آنها پاسخ دهد که در اولی آن نوشته بود که خانواده سلطنتی مدتهاست متهم هستند که هزینه های اعضای خود را بر دوش شهروندان انگلیسی تحمیل می کنند.


وی خاطرنشان کرد که این خانواده مشتاق حفظ محرمانه بودن حساب‌های خود بودند، اما خیلی اغماض کردند و فضای شفافیت زیادی در این زمینه باقی گذاشتند.

 

فیگارو می‌گوید، برای مدتی این حساب‌ها عمومی شدند، که باعث شد شهروندان در مورد نحوه تأمین مالی سلطنت و نحوه دفع آن وجوه اطلاعات بهتری داشته باشند.

 

وی افزود که خانواده سلطنتی - در تلاش برای نشان دادن شفافیت بیشتر - تصمیم گرفتند از سال 1993 علاوه بر انتشار حساب های مالی خود، مالیات بر درآمد را به صورت داوطلبانه بپردازند.

 

در مورد منبع این پول، این روزنامه تاکید کرده است که اولین و اصلی ترین منبع مالی برای سلطنت در بریتانیا، کمکی است که توسط دولت انگلیس به نام "کمک دولتی" اعطا می شود و بستگی به درآمد حاصل از "تاج" دارد. 


 این شامل اموال خصوصی الیزابت دوم یا چارلز سوم نمی شود، بلکه فقط دارایی یک ملک سلطنتی مستقل را شامل می شود.


[ این روزنامه به نقل از گزارش جدیدی در مورد این موضوع اشاره کرد که خانواده سلطنتی با در نظر گرفتن کل حمایت ها، برای مالیات دهندگان بریتانیایی بین 77 پنس تا 1.29 پوند برای هر نفر در بریتانیا هزینه می کند.

 

خانواده سلطنتی همچنین می‌توانند برای تامین هزینه‌های زندگی خود به منابع درآمد دیگری تکیه کنند، همانطور که می‌توانند به پول خود تکیه کنند، همانطور که مورد ملکه فقید بود.


او می توانست پولی را که از پدرش و سایر منابع مرتبط به ارث برده بود، دور بریزد.


 در حالی که پادشاه چارلز سوم تأیید کرد که مراسم تشییع جنازه الیزابت دوم، مربوط به 19 سپتامبر، برای بریتانیا تعطیل رسمی خواهد بود، فیگارو می‌گوید که این سوال در مورد تأثیر این امر بر اقتصاد بریتانیا مطرح می‌شود.

 

او هشدار داد که انتظار می‌رود اکثر مغازه‌ها و همچنین بورس لندن بسته شوند، و کاترین ماتیو، اقتصاددان در رصدخانه شرایط اقتصادی فرانسه (OFCE)، کارشناس امور بریتانیا، در اینجا نقل کرد.


بدیهی است که کارمندان انگلیسی در این روز کار نخواهند کرد، اما شرکت ها موظف به تعطیلی نخواهند بود.


 و برای پیش بینی تأثیر اقتصادی این تعطیلات - فیگارو می گوید - لازم است به گذشته نگاهی بیندازیم، در جشن طلایی اعلیحضرت در سال 2002، بریتانیایی ها از یک روز تعطیل برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد حکومت ملکه خود لذت بردند.

 


بر اساس گزارش منتشر شده توسط اداره آمار ملی بریتانیا (ONS)، تاثیر منفی این 2.3 درصد تولید ناخالص داخلی برای ماه مورد نظر یا 0.8 درصد برای سه ماهه بود.
اما پس از تعطیلات رسمی، عزای ملی اعلام شده از سوی دولت انگلیس که 10 روز از روز تشییع جنازه می گذرد، باید ادامه یابد که منجر به یخ زدن امور کشوری می شود که هم اکنون دچار تورم کامل شده است.

 

علاوه بر این، روی کار آمدن چارلز سوم به تاج و تخت بریتانیا، اسکناس‌ها و سکه‌ها، از جمله تمبر و پاسپورت‌ها را تغییر می‌دهد تا جایی برای چهره یا حروف اول نام پادشاه جدید باز شود، اما به گفته کاترین متیو، همه این‌ها تأثیر چندانی بر اقتصاد بریتانیا نخواهد گذاشت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: الیزابت انگلستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها