26 شهريور 1401 - 12:36

کمبود برق در فرانسه

با تعطیلی تعدادی از رآکتورهای هسته ای، فرانسه با کمبود برق روبرو بوده و شرکت عظیم برق فرانسوی EDF انتظار دارد امسال تولید برق کمتری داشته باشد.
کد خبر : ۱۴۱۴۱۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، شرکت عظیم برق فرانسوی EDF انتظار دارد امسال تولید برق کمتری داشته باشد. شرکت انرژی دولتی EDF فرانسه این هفته گفت که انتظار دارد تولید برق کمتری را به دلیل تعمیر راکتور‌های هسته‌ای در سال جاری تولید کند که برای این شرکت حدود ۲۹ میلیارد دلار درآمد پیش از مالیات هزینه خواهد داشت.

طبق بیانیه این شرکت، ۲۶ راکتور از ۵۶ راکتور هسته‌ای EDF در حال حاضر آفلاین هستند که بخشی از آن به دلیل مشکلات خوردگی فلز است. این شرکت، به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور نیروگاه‌های هسته‌ای در جهان، تخمین می‌زند که امسال از نیروگاه‌های هسته‌ای خود در پایین‌ترین حد بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ تراوات ساعت برق تولید خواهد کرد که پایین‌ترین میزان در ۳۰ سال گذشته فرانسه است.

سدریک لواندوفسکی، مدیر اجرایی EDF این هفته به قانون‌گذاران گفت که قرار است پنج رآکتور در ماه سپتامبر دوباره راه‌اندازی شوند و انتظار می‌رود بقیه به تدریج تا ماه فوریه آنلاین شوند. با این حال، این شرکت هم پیش‌بینی می‌کند که تولید هسته‌ای خود در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ کمتر از سطح ۲۰۲۱ (۳۶۰ تراوات ساعت) باشد.

EDF در حال حاضر در مرحله ملی شدن است. دولت فرانسه که در حال حاضر ۸۴ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد، پیشنهادی به مبلغ ۹.۷ میلیارد یورو (۹.۷ میلیارد دلار) برای ملی کردن این تامین کننده برق در ماه جولای ارائه کرد تا آن را از بدهی‌های رو به رشد نجات دهد. طبق گزارش ها، EDF می‌تواند تا پایان سال بیش از ۶۰ میلیارد یورو بدهی داشته باشد.

برچسب ها: برق اروپا فرانسه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر