28 شهريور 1401 - 17:31
از دلار تا اونس جهانی؛

کاهش قیمت طلا و سکه تحت تاثیر این دو عامل

امروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.
کد خبر : ۱۴۱۴۹۴

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تداوم روند نزولی قیمت جهانی طلا اظهار داشت: امروز بهای هر اونس طلا به رقم ۱۶۶۴ دلار رسیده است که نسبت به روز قبل، ۱۲ دلار ارزان‌تر شده است. قیمت هر اونس نقره نیز ۱۹ دلار و ۴۴ سنت می‌باشد.

وی افزود: کاهش قیمت اونس جهانی همراه با کاهش بهای ارز در بازار داخلی باعث شد تا قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با کاهش همراه شود.


به گفته کشتی آرای در معاملات امروز (دوشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با ۲۵۰ هزار تومان کاهش، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد.


وی افزود: نیم سکه به قیمت ۸ میلیون تومان معامله شد. ربع سکه نیز به رقم ۵ میلیون تومان رسید که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۳ میلیون و ۸۰ هزار  تومان دادوستد شد.


همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با کاهش به ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۳۰۹ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۵۲۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۷۴۵ هزار تومان رسید.  

وی در پایان گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز، طلا و سکه امروز شاهد کاهش حباب سکه هستیم. به گونه‌ای که با ۲۴۰ هزار تومان کاهش به رقم  یک میلیون و ۳۶۰ هزار رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر