29 شهريور 1401 - 10:58

رکود اقتصادی منطقه یورو اجتناب‌ناپذیر است

رکود اقتصادی منطقه یورو اجتناب‌ناپذیر است
پیش‌بینی می‌شود که فشار بحران انرژی به طور اجتناب‌ناپذیری فعالیت اقتصادی را کاهش دهد.
کد خبر : ۱۴۱۵۰۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، کشور‌های منطقه یورو به دلیل افزایش قیمت انرژی و کاهش عرضه برق، با احتمال ۸۰ درصدی با رکود اقتصادی در ۱۲ ماه آینده روبرو هستند. گزارش شده که پیش بینی اخیر که از ۶۰ درصد نظرسنجی قبلی افزایش یافته است، خطر رکود در این منطقه تک ارزی را در بالاترین سطح از ماه جولای ۲۰۲۰ قرار می‌دهد.

آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد این اتحادیه، یکی از کشور‌هایی است که بیشتر با کاهش عرضه گاز روبرو است و پیش‌بینی می‌شود که در این سه ماهه شروع به کاهش کند. این وضعیت به ناچار با آخرین توقف عرضه گاز از روسیه بدتر می‌شود. در ماه آگوست، نورد استریم ۱ به دلیل مشکلات فنی ناشی از تحریم‌ها برای مدت نامحدودی تعطیل شد.

هم اکنون کسری از حجم سابق گاز روسیه از طریق یک خط ترانزیتی باقیمانده از اوکراین و خط لوله ترک استریم از طریق ترکیه به منطقه جریان دارد.

به گفته تحلیل‌گران، نرخ تورم بی‌سابقه و تنگنا‌های عرضه در سراسر منطقه یورو هم باعث کاهش رشد می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که تورم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به ۹.۶ درصد برسد. در نظرسنجی اقتصاددانان انتظار ندارند که این تورم تا ۲ درصد درصد هدف بانک مرکزی اروپا تا سال ۲۰۲۴ کاهش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر