30 شهريور 1401 - 17:00

عضو جدید هیات مدیره بانک صنعت و معدن منصوب شد

با حکم سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، امیرهوشنگ عصارزاده مهابادی به عنوان عضو جدید هیات مدیره بانک صنعت و معدن منصوب شد.
کد خبر : ۱۴۱۵۵۷

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز طی مراسمی با حضور سیدعباس حسینی؛ معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و مدیرعامل بانک صنعت و معدن عصارزاده به عنوان عضو جدید هیات مدیره معرفی شد. وی جایگزین علی موحدنژاد شده است.


عصار زاده پیش از این در سمت عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، مدیرعامل شرکت سمات و مشاور مدیرعامل در بانک توسعه تعاون فعالیت داشت.

 

در این مراسم، معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر ضرورت تقویت ساختار بانک و استقرار بانکداری دیجیتال و توجه به موضوع تهیه نرم‌افزار‌ها و ساختار‌های مکانیزه، اظهارکرد: تغییر جدید و انتصاب آقای عصارزاده می‌تواند هردو این موارد را محقق کند.

 

وی ادامه داد: بانک صنعت و معدن را همیشه یک بانک با شخصیت می‌شناسم که زیربنای لازم برای توسعه را در خود دارد و خاطرم نیست که حاشیه‌ای داشته باشد بلکه با تلاش و بهره‌وری در حال فعالیت است و به عنوان بانک خوشنام و پیشرو در تدوین مقررات و دستورالعمل‌های اجرایی در نظام بانکی به شمار می‌رود.

 

حسینی تصریح کرد: یکی از بانک‌های فعال در تعامل با صندوق توسعه ملی در راستای تامین منابع ارزی است که با توجه به سرمایه و گستردگی که دارد عملکرد خوبی داشته است.


معاون وزیر اقتصاد گفت: افزایش ۳۵ هزار میلیارد تومانی که برای افزایش سرمایه بانک‌ها در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است، تلاش می‌کنیم بخش خوبی از این سرمایه را هم برای بانک صنعت و معدن در نظر بگیریم.

 

وی اراده وزارت اقتصاد برای اصلاح ساختار مالی بانک‌ها و افزایش سرمایه بانک‌ها را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: علاوه بر ۳۵ هزار میلیارد تومان لحاظ شده در بودجه مبالغ دیگری هم لحاظ شده که حدودا جمع ۵۰ هزار میلیارد تومانی را خواهیم داشت که با تحقق این مورد در سال ۱۴۰۱ به اقدامی بی‌نظیر در تاریخ بانکداری تبدیل خواهد شد.

 

حسینی همچنین از برگزاری جلساتی مبنی بر رسیدگی به مطالبات نظام بانکی از دولت خبر داد و افزود: امیدواریم امسال بتوانیم مقادیری از آن را وصول کنیم. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر