بانک مرکزی هند پیش بینی کرد:

کاهش رشد اقتصادی هند

بانک مرکزی هند، پیش بینی رشد اقتصادی را با وجود افزایش خطرات رکود در غرب کاهش داد.
کد خبر : ۱۴۱۶۹۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از اسپوتنیک، روز چهارشنبه، دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی، نگرانی‌ها از رکود جهانی را تکرار کرد و نگرانی‌هایی را بین کشور‌هایی ایجاد کرد که هنوز در حال بهبودی از پس‌لرزه‌های همه‌گیری و افزایش بدهی خارجی هستند. روز جمعه بانک مرکزی هند اعلام کرد که با افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره، به عنوان چهارمین افزایش نرخ متوالی از ماه آوریل، عدم اطمینان زیاد و طولانی ناشی از شرایط ژئوپلیتیک بر اقتصاد هند فشار زیادی وارد می‌کند.

بانک مرکزی این کشور پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را از ۷.۲ درصد در سال مالی جاری منتهی به ماه مارس ۲۰۲۳ تا ۷ درصد کاهش داده است. در دو دوره سه ماهه آینده، ممکن است اقتصاد تنها ۴.۶ درصد رشد داشته باشد که تقریباً یک سوم از رشد ۱۳.۵ درصدی در سه ماهه آوریل تا ژوئن است.

 بانک مرکزی هند در گزارش سیاست پولی خود اعلام کرد: به هر حال قیمت کالا‌ها کاهش یافته و ریسک رکود در اقتصاد‌های پیشرفته در حال افزایش است.

کاهش بیشتر تولید نفت خام اوپک پلاس و افزایش تقاضای انرژی برای فصل زمستان با وجود قیمت‌های بالای گاز طبیعی می‌تواند قیمت نفت خام بین المللی را حفظ کند. هند از ماه آوریل شاهد کاهش ۶۷ درصدی ذخایر ارزی خود بوده است. رئیس کل بانک مرکزی هند گفت که کاهش ذخایر فارکس به دلیل تغییرات ارزش گذاری ناشی از افزایش ارزش دلار است. وی گفت: روپیه هند، ارز شناوری است که بازار آن مشخص شده است.

 اخیراً، هم کشور‌های پیشرفته و هم کشور‌های کم درآمد در سراسر جهان برای کاهش تورم داخلی به افزایش نرخ بهره متوسل شده‌اند که ترس از رکود را برانگیخته است. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا، اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه دوم سال تا ۰.۶ درصد کوچک شد. این دومین انقباض متوالی در اقتصاد ایالات متحده است. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا، نسبت به رشد اقتصادی معادل صفر برای این منطقه با احتمال بالای رکود اقتصادی در آلمان و سوئد تا سال آینده هشدار داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر