نرخ شکنی دلار در تقویت ارزش یوان چین

پکن به بانک‌های دولتی دستور داد که برای نرخ شکنی دلار آماده شوند و مقام‌های چینی در تلاش برای تقویت ارزش یوان هستند.
کد خبر : ۱۴۱۷۰۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش شده که چین به موسسات مالی دولتی گفته در حالی که یوان ذخیره می‌کنند، آماده فروش دارایی‌های دلاری خود باشند، در حالی که پکن تلاش می‌کند تا ارزش پول ملی را تقویت کند. انتظار می‌رود که نرخ شکنی همزمان دلار آمریکا و خرید یوان از افت بیشتر ارز چین جلوگیری کند که در حال حاضر در مسیر بزرگ‌ترین ضرر سالانه در برابر دلار آمریکا، نزدیک به سه دهه اخیر قرار دارد. در سال جاری تاکنون، ارزش یوان در برابر دلار بیش از ۱۱ درصد کاهش داشته است.

 منبع ناشناسی به این آژانس گفت که انتظار می‌رود مقیاس این دوره فروش دلار برای مقابله با تضعیف ارزش یوان باشد. یوان چین، در اخبار شاهد بازگشتی حدود ۲۰۰ پیپ بود. حجم معاملات یوان حدود ۷۰ درصد از کل معاملات یوان در سطح جهان را تشکیل می‌دهد که از حجم معاملات چین کمتر است.

طبق گزارش‌ها، طرح مداخله عمدتاً شامل استفاده از ذخایر دلاری بانک‌های دولتی بود، در حالی که مقدار کل فروش هنوز مشخص نشده و تغییرات در واحد پول چین معمولاً به تغییرات دلار و سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای که بانک مرکزی ایالات متحده دنبال می‌کند بستگی دارد. در سال ۲۰۱۵، مقام‌های چینی یک تریلیون دلار از ذخایر فارکس رسمی خود را برای حمایت از یوان پس از کاهش یکباره ۲ درصدی ارزش خود سوزاندند که بازار‌های مالی جهانی را متلاطم کرد.

اوایل این هفته، پکن به بانک‌های محلی چین دستور داد تا ابزار تثبیت یوآن را که دو سال پیش کنار گذاشته شده بود، احیا کنند، در حالی که مقام‌های پولی تلاش می‌کردند تا این ارز ضعیف را هدایت کرده و از آن دفاع کنند.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر