کاهش بیش از حد انتظار خرده فروشی آلمان

فشار تورمی رو به رشد بر قدرت خرید بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا تاثیر گذاشته و خرده فروشی آلمان بیش از حد انتظار کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۴۱۸۴۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، آمار‌های رسمی منتشر شده توسط اداره آمار فدرال (Destatis) در روز جمعه نشان داد که خرده فروشی آلمان در ماه آگوست ۱.۳ درصد کاهش ماهانه داشته است. این رقم به دنبال افزایش ۰.۷ درصدی کاهش یافته در ماه جولای بود و بدتر از پیش‌بینی ۱.۱ درصدی کاهش بود. به گفته این اداره، تجارت خرده فروشی در مقایسه با ماه آگوست ۲۰۲۱، ۴.۳ درصد کاهش در گردش مالی ثبت کرد. در همین حال، خرده فروشی مواد غذایی ۱.۷ درصد در ماه و ۳.۱ درصد در سال کاهش یافت که پایین‌ترین رقم در بیش از پنج سال گذشته است.

آخرین داده‌ها، افزایش قیمت‌های واردات و کاهش تولید صنعتی را نشان می‌دهد که موید این است که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به سمت رکود پیش می‌رود. ماه گذشته، تورم آلمان به بالاترین سطح خود در بیش از ۲۵ سال گذشته رسید. این امر عمدتاً ناشی از هزینه‌های بالای انرژی است که به طور اجتناب ناپذیری باعث کاهش هزینه‌های مصرف کننده می‌شود. در ماه آگوست، قیمت واردات انرژی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۲.۴ درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت گاز طبیعی شاهد افزایش سالانه ۳۰۶.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

 بحران انرژی در سراسر اتحادیه اروپا ناشی از افزایش سرسام‌آور قیمت گاز به دلیل تحریم‌هایی است که متحدان غربی علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین اعمال کرده‌اند.  به گفته اداره آمار، تولید صنعتی در ماه آگوست ۰.۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت که شدیدترین کاهش از ماه مارس، بود.  بر اساس داده‌های موقت منتشر شده در ماه سپتامبر، تورم سالانه مصرف کننده آلمان در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود معادل ۱۰ درصد رسید.

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر