گزارش ایبِنا از بازار طلا و سکه تهران؛

عقب‌گرد قیمت سکه به کانال پایین‌تر/ تقاضا برای خرید طلا و سکه کم شد

در سومین روز هفته، قیمت انواع طلا و سکه در بازار تهران با روند کاهشی نسبت به ابتدای هفته همراه شده است.
کد خبر : ۱۴۱۸۹۰

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ مشاهدات میدانی از بازار طلا و سکه بیان گر افت نسبی تقاضا برای خرید طلا و سکه است. این در حالی است که روند قیمت‌ها نیز در مقایسه با شروع هفته، با کاهش همراه است. به گونه‌ای که بهای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که در روز‌های گذشته به کانال ۱۵ میلون تومان رسیده بود، حالا با توجه به کاهش قیمت ارز به ویژه دلار، به کانال ۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است.

فعالان بازار معتقدند در شرایط فعلی با وجود روند افزایشی قیمت جهانی طلا، خبری از جهش قیمتی در بازار طلا و سکه نیست. موضوعی که دلیل آن به افت قیمت دلار در معاملات ارزی باز می‌گردد. روندی که در یکی دو روز اخیر با توجه به افزایش عرضه ارز در بازار توافقی شکل گرفته است و پیش بینی می‌شود در روز‌های آتی نیز تداوم داشته باشد؛ بنابراین با وجود آنکه بهای اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها، روند صعودی را تجربه کرده است، اما خبری از افزایش یکباره قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیست و حتی قیمت سکه با افت نیز همراه شده است. زیرا به دلیل اقدامات موثر بانک مرکزی در حوزه مدیریت بازار ارز، کاهش انتظارات تورمی همسو با افت قیمت ارز در بازار رقم خورده و مانع از شکل گیری فضای هیجانی در بازار شده است.  

عقب گرد سکه به کانال ۱۴

بررسی جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز (دوشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱) طلا و سکه تهران نشان می‌دهد قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم ۱۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به شروع هفته، حدود ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. همچنین سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هر نیم سکه نیز در سومین روز هفته به رقم ۸ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و هر ربع سکه نیز به رقم ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر