کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبنا مطرح کرد؛

تسهیل ورود نقدینگی به بورس با افزایش سقف تراکنش کارگزاری‌‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که ۱۰ برابر شدن سقف تراکنش کارگزاری‌ها، تاثیر مثبت زیادی برای معامله‌گران و کارگزاری‌ها دارد.
کد خبر : ۱۴۱۸۹۴

به گزارش خبرنگار ایبِنا، با مصوبه هیات عامل بانک مرکزی و در راستای تسهیل معاملات در بازار سهام، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس از ۵۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰۰ میلیون ریال (۱۰ برابر) افزایش یافت. افزایش سقف تراکنش‌های روزانه کارگزاری‌های بورس یکی از مهمترین درخواست‌های بورسی‌ها از بانک مرکزی بوده است که در ماه‌های گذشته نیز چندین بار تکرار شده بود. با توجه به اهمیت این موضوع با یک کارشناس بازار سرمایه به گفتگو نشستیم تا تاثیر این مصوبه بر سازمان بورس را بررسی کنیم.

حسین احمدی، مدیر ریسک کارگزاری آگاه، در گفتگو با ایبنا گفت: ۱۰ برابر شدن سقف تراکنش کارگزاری‌های بورس تاثیر خاصی بر روند معاملات بازار سرمایه ندارد، اما این مصوبه به معامله‌گران کمک می‌کند تا در واریز وجه به کارگزاری‌ها دچار مشکل نشوند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: در گذشته اگر مشتری تصمیم داشت بیش از ۵۰ میلیون تومان به حساب کارگزاری واریز کند، حتما باید به بانک مراجعه می‌کرد که این موضوع موجب می‌شد تا معامله‌گروقت زیادی در بانک‌ها صرف کند تا پول را به کارگزاری واریز کند و ممکن بود با واریز پول از طریق بانک چند روز طول بکشد تا نقدینگی به بازار سرمایه ورود کند.

این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: این مصوبه برای کارگزاری‌ها نیز مزایای زیادی دارد، زیرا ثبت و ضبط ورود پول مشتریان به کارگزاری‌های بورسی را تسهیل می‌کند. زیرا در گذشته شخصی که به بانک مراجعه می‌کرد، پس از واریز پول به کارگزاری مراجعه می‌کرد و کارگزاری ناگزیر بود تا اصالت فیش را کنترل کند و در بعضی مواقع این فیش‌ها فاقد اسم بود که مشکلات بزرگتری را برای کارگزاری‌ها ایجاد می‌کرد.

احمدی گفت: در حال حاضر با این مصوبه معامله گران بازار سهام می‌توانند به راحتی حداکثر تا ۵۰۰ میلیون تومان به حساب کارگزاری‌ها واریز کنند.

این فعال بازار سرمایه بیان داشت: ۱۰ برابر شدن سقف تراکنش کارگزاری‌های بورس می‌تواند موجب تسهیل ورود نقدینگی به بازار سهام شود.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
ح
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
۰
با سلام
فعلا که خبری نیست؟؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر